تجمع کارگران سد « چم شیر » مقابل فرمانداری گچساران

جمعی از کارگران پروژه سد چم شیر گچساران صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی خود مقابل ساختمان فرمانداری گچساران تجمع کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، تعدادی از کارگران معترض گفتند :حدود ۴۰۰ نفر هستیم و به نمایندگی از سوی مجموع ۲ هزار کارگر شاغل در پروژه سد چم شیر گچساران از صبح امروز (دوشنبه ۱۰ مهر ماه) مقابل ساختمان فرمانداری گچساران جمع شده‌ایم.

آنها در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: تا این لحظه کارگران پروژه سد چم شیر گچساران ۶ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند که این مسئله باعث شده تا کارگران دچار  مشکلات معیشتی ناشی از دریافت حقوق بشوند.

به گفته کارگران خواسته ما از مسئولان استانی وشهرستانی این است که با توجه به افزایش هزینه‌های جاری، تمام تلاش خود را انجام دهند تا زمینه‌ پرداخت  تمامی معوقات کارگران در یک الی دو نوبت فراهم شود.

در این زمینه «محمدرضا فاضل»، معاون اجرایی کارفرمای شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با تأیید پرداخت نشدن مطالبات شش ماهه کارگران سد چم شیر گچساران گفته است: ماهیانه باید ۲۵ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات و حقوق کارگران این سد تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه شرکت سابیر باید ۸۰ میلیارد تومان تاکنون جهت پرداخت حقوق کارگران ، خرید تجهیزات و سایر ملزومات این سد پرداخت می‌نمود اما متاسفانه این اعتبار پرداخت نشده و اکنون با بدهکاری مواجه هستیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد چم شیر گچساران را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: در صورت تخصیص نیافتن این اعتبار امکان آبگیری سد در سال آینده برای ما وجود ندارد.

فاضل اعتبارات تخصیص یافته بر سد چم شیر گچساران را ناچیز عنوان کرد ودر ادامه افزود:ماهیانه برای پرداخت مطالبات و معوقات کارگران به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.