تهدید خانواده زینب جلالیان از سوی نیروهای امنیتی

خانواده زینب جلالیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان خوی، طی روز های گذشته توسط نیرو های امنیتی مورد تهدید قرار گرفتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی در تماس با خانواده زینب جلالیان آنان را مورد تهدید قرار داده و از ارتباط با رسانه ها و انتشار اخبار مربوط به این زندانی سیاسی منع کرده اند.

گفتنی است که عفو بین الملل در ۲۸ مهرماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به محرومیت زینب جلالیان از رسیدگی درمانی در زندان، در خصوص خطر نابینایی وی هشدار داد.

مقامات قضایی و امنیتی ایران ضمن تحت‌فشار دادن زینب جلالیان جهت انجام اعترافات تلویزیونی، از صدور مرخصی برای این زندانی سیاسی که نهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان خوی پشت سر گذاشته است، خودداری می‌کنند.

در اسفند ماه سال ۹۴، مسئولبن زندان خوی اعلام کرده‌ بودند که اعزام به بیمارستان و رسیدگی درمانی تنها مشروط بر آن است که طی مدت درمان یکی از اعضای خانواده او به عنوان ضامن در زندان نگهداری شود و این زندانی سیاسی با وجود وضعیت نامساعد جسمانی، این شرایط را نپذیرفته بود.

پیش تر نیز، مأموران وزارت اطلاعات طی بازجویی از زینب جلالیان، به وی اعلام کرده‌ بودند که معالجه و اعزام او را به بیمارستان خارج از زندان تنها در صورت اقدام به اعترافات تلویزیونی انجام می‌گیرد و خانم جلالیان از انجام این کار امتناع کرده بود.

لازم به ذکر است که زینب جلالیان زندانی عقیدتی باوجود گذراندن نه سال حبس تاکنون نتوانسته از مرخصی استفاده کند. به گفته وکیل این زندانی بارها تقاضای مرخصی داده‌شده اما مسئولان با آن موافقت نکرده‌اند: «آخرین بار چند ماه پیش درخواست مرخصی دادیم که بازهم موافقت نشد، یا مرخصی نمی‌دهند و یا مرخصی را «مشروط» می‌کنند.» او در توضیح «مرخصی مشروط» گفت: «با توجه به شرایط حدس می‌زنم که مرخصی خانم جلالیان مشروط به مصاحبه تلویزیونی (اعترافات تلویزیونی) یا مواردی شبیه به این شده باشد.»

زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد، در اسفندماه سال ۸۶ به اتهام عضویت در پژاک بازداشت و توسط نیروهای اداره اطلاعات کرمانشاه مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت. وی در شعبه یک دادگاه انقلاب کرمانشاه به اتهام «اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران» و «عضویت در پژاک» به اعدام محکوم شد. مسئولین وزارت اطلاعات به وی اعلام کرده که دستور اجرای حکم اعدام وی صادرشده و تنها با انجام مصاحبه تلویزیونی است که اجرای حکم متوقف خواهد شد. حکم اعدام این زندانی سیاسی در آبان ماه سال ۹۰ به حبس ابد تبدیل شد. در آذرماه سال ۹۳ این زندانی سیاسی به زندان خوی منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.