آزادی شادی صادق اقدم و صهبا فرحبخش با قرار وثیقه

روز جاری دو تن از شهروندان بهایی بازداشت شده ساکن شیراز به نام های شادی صادق اقدم و صهبا فرحبخش با قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، صهبا فرحبخش با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و شادی صادق اقدم با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی پس از گذراندن ۴۰ روز بازداشت از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند.

این دو شهروند بهایی آزاد شده در شیراز پیشتر در تاریخ سیزدهم آبان ۱۳۹۵ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده اند و پیش از آن به مدت ۳۷ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز که به پلاک ۱۰۰ شناخته می شود ، بازداشت و تحت بازجویی بودند.

روز گذشته در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۵ سه شهروند بهایی دیگر به نام های فربد شادمان و ورقا کاویانی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی پس از گذراندن ۳۹ روز بازداشت از زندان عادل آباد شیراز آزاد شده بودند.

پیشتر در تاریخ هفتم مهر ماه ۱۳۹۵ چهارده تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز طی یک عملیات هماهنگ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بودند

بنابر این گزارش شمیم اخلاقی به همراه همسرشان صهبا فرحبخش، صهبا مصلحی و همسرشان عهدیه عنایتی ، مهیار سفیدی و همسرشان شادی صادق اقدم و ورقا کاویانی ،مریم اسلامی ، سروش ایقانی، مرجان و مژگاه غلامپور، فرید و فرزاد شادمان و پریسا روحی زادگان ، فرزاد دلارام و همسرشان روحیه نریمان و همچنین بهاره نوروزی از بازداشت شدگان اخیر شیراز می باشند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.