هشدار قریب الوقوع بودن اعدام یک کودک-متهم در زندان سنندج

مسئولین زندان سنندج با احضار هیمن اورامی‌نژاد، کودک-متهم محکوم به اعدام، به وی هشدار داده اند که مدت زیادی به اجرای حکم او نمانده‌ است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هیمن اورامی‌نژاد طی روز های اخیر از سوی مسئولین اجرای احکام زندانی مرکزی سنندج احضار شده و به وی اعلام شده است که با توجه به قطعی بودن حکم هر لحظه احتمال اجرای حکم اعدامش وجود دارد.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع در این باره نوشت: “ احتمالا احضار اخیر هیمن، بعد از جواب استیذان رئیس قوه قضاییه بوده و به دلیل دستور اجرای حکم، هر لحظه احتمال اجرای حکم اعدام وجود دارد. هم‌اکنون تنها امید این زندانی تلاش تعدادی از فعالین مدنی برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول می‌باشد.”

هیمن اورامی‌نژاد متهم است که در نوجوانی و طی یک درگیری در شهر سنندج جوان دیگری را به قتل رسانده است.

هیمن در اردیبهشت ۱۳۷۳ متولد شده و زمان وقوع قتل در اسفند ۱۳۹۰ کمتر از هیجده سال داشته است.

طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی، هرگاه افراد کمتر از هیجده سال، ماهیت جرم انجام شده و یا حرمت آن را درک نکنند و یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته باشد، به قصاص محکوم نمی‌شوند.

به گفته یک منبع مطلع، پزشکی قانونی برای احراز رشد و کمال عقلی هیمن اورامی‌نژاد در زمان ارتکاب جرم تنها به پرسیدن یکی دو سئوال اکتفا کرده و آزمایش علمی یا پزشکی انجام نشده است.

در فروردین ماه امسال سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای نسبت به اعدام قریب الوقوع «هیمن اورامی نژاد» که به ارتکاب قتل عمد در نوجوانی به اعدام محکوم شده است هشدار داد و خواستار توقف این حکم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.