بازداشت فعالان مدلینگ در قزوین/ پلمب هفت مجموعه فعال در زمینه مدلینگ

صادقی نیارکی گفت: ۷ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در قزوین پلمب و ده‌ها نفر دستگیر شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از میزان، صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ۷مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در قزوین پلمب و ده‌ها نفر دستگیر شدند و در این راستا تعداد زیادی نیز احضار شدند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر آتلیه و استودیوها، عکاسانی که به صورت سیار در قزوین، اقدام به جذب دختران در زمینه مدلینگ می کردند و بیشترین تعداد مدل‌ها را در صفحات اجتماعی خویش به ویژه در اینستاگرام معرفی و تصاویر آنان را به نمایش گذاشته بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

مدعی‌العموم قزوین با اشاره به بازبینی و بازیابی هارد دیسک کیس های مکشوفه از متهمین عنوان داشت: پیرو تذکرات متعدد و با دستور اینجانب با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و رصد فضای مجازی خصوصاً اینستاگرام موفق گردیدیم تعدادی از افراد فعال در زمینه جذب و بکارگیری و پخش تصاویر در بحث مدلینگ را شناسایی و مستند‌سازی لازم در این خصوص انجام و دخترانی که در این زمینه فعال بودند و با اهداف مختلف اقدام به انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی می کردند را شناسایی کنیم.

این مقام قضایی گفت: زیر نظر مستقیم اینجانب و با تلاش نیروهای انتظامی بالاخص پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پلیس امنیت اخلاقی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در این رابطه کلیه فعالان اعم از عکاسان و آرایشگران، مدل‌ها شناسایی و پس از جمع‌آوری مستندات دستگیر و کار رسیدگی به اتهامات آنان مبنی بر تولید به قصد تجارت و انتشار محتویات مبتذل(مدلینگ در فضای مجازی)در حال انجام می‌باشد.

دادستان قزوین گفت: علاوه بر افراد دستگیر شده، تعداد زیادی را نیز احضار کردیم و ۷ مکان شامل آتلیه و استودیوی عکاسی و فیلم‌برداری نیز پلمب  و تجهیزات رایانه‌ای، دوربین‌های عکاسی، لپ‌تاپ، فلش مموری، ادوات نورپردازی و سایر ادله الکترونیکی دیگر نیز کشف و ضبط گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به این‌که با هرگونه تبلیغات غیر قانونی در شبکه های اجتماعی برخورد می‌شود گفت: کار رسیدگی و شناسایی به پرونده مدلینگ‌ها از ماه‌ها قبل در دستور کار دادستانی قزوین قرار داشت که با مشخص شدن نحوه فعالیت آنان و شناسایی تمام افراد دخیل، هم‌اکنون با قرار  قانونی در حال تکمیل مراحل و تحقیقات قضایی هستیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.