شناسایی هفت‌هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان از شناسایی بیش از هفت‌هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان در مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، اردشیر شجاعی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر هفت‌هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان در مقطع ابتدایی شناسایی شده است. برای تحصیل نکردن کودکان دلایل متعددی از جمله مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی، بیماری‌های صعب‌العلاج، ازدواج زودهنگام، اولیاء بدسرپرست و … وجود دارد و باید کار فرهنگی انجام شود تا ترک تحصیل به‌ عنوان یک رفتار ناهنجار اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص وضعیت استان نسبت به کشور، گفت: خوزستان از نظر تحت پوشش قراردادن کودکان واجد شرایط ورود به دوره ابتدایی رتبه ششم کشور را دارد، با این وجود از سازمان‌های مختلف مانند شهرداری، فرمانداری، بهزیستی و … انتظار می‌رود در این روند با آموزش‌وپرورش همکاری داشته باشند تا مشکل بازماندن از تحصیل این دانش‌آموزان رفع شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان درباره جمعیت دانش‌آموزی استان در دوره ابتدایی، خاطرنشان کرد: هر ساله آمارگیری از دانش‌آموزان استان انجام می‌شود و در حال حاضر ۵۴۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در استان در حال تحصیل هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.