همسر علی شریعتی: اجازه تماس با خانواده هم ندارد

علی شریعتی، زندانی سیاسی، که از دهم آبان‌ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از روز دوشنبه که از بیمارستان به زندان منتقل شده، در بهداری زندان اوین می‌باشد. وضعیتی که خانواده و دوستان وی را نگران کرده و حالا دو روز است که از وی بی‌خبرند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، مطهره پارسی، همسر این زندانی سیاسی با ابراز نگرانی از وضعیت وی و بی‌خبری از شرایط جسمی واقعی همسرش می‌گوید: از بهداری زندان برای علی شرایط انفرادی ساخته‌اند و از دیروز حتی اجازه تماس با خانواده هم ندارد.

علی شریعتی که از دهم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت مجدد خود دست به اعتصاب غذا زده بود، روز چهارشنبه هفته قبل و در پی وخامت حال جسمی‌اش از زندان اوین به بیمارستان منتقل و روز دوشنبه در حالی که هنوز مراحل درمان را تکمیل نکرده بود، به زندان اوین بازگردانده شد.

همسر وی می‌گوید: علی را در بهداری در شرایط بد بهداشتی نگه داشته‌اند. با توجه به این‌که در آزمایش‌ها مشخص شد گلبول‌های سفید خون وی پایین است، ایمنی بدنش پایین آمده و او را در معرض بیماری قرار داده است.

خانم پارسی می‌گوید که به دستور دادستانی همسرش را در بهداری محبوس کرده و گفته‌اند تا زمانی که در اعتصاب باشی از ملاقات و تماس محروم خواهی بود.

وی در ادامه با ابراز نگرانی گفت: اوضاع جسمی همسرم با توجه به این‌که ۱۲ کیلو کاهش وزن داشته و در زمان اعتصاب خشک یک بحران جسمی را رد کرده، خوب نیست. علی خیلی ضعیف شده و ضعف در راه رفتن به خاطر فشار پایین دارد. تا آنجا که به تنهایی قادر به راه رفتن نیست.

هفته گذشته و پس از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان، او که همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد طی مذاکراتی پذیرفت که تنها سرم قندی-نمکی به وی تزریق شود تا مانع به کما رفتنش باشد، اما روز شنبه هنگام تزریق سرم، دست وی دچار درد و تورم شدیدی شد که پس از پیگیری خانواده و پرستاران مشخص شد پزشکی که از طرف دادستانی مسئولیت درمان وی را عهده‌دار شده است، دارویی به سرم اضافه کرده که تورم شدید دست و درد طاقت فرسا از عوارض آن و حساسیت بدن این زندانی سیاسی به داروی مصرفی بوده است.

مطهره پارسی درباره حضور همسرش در بیمارستان می‌گوید: برخورد کادر بیمارستان با علی و خانواده کاملا محترمانه و دوستانه بود. تنها دکتری که برای پرونده علی تعیین کرده بودند برخورد خوبی نداشت و بعد از اعتراض ما به تزریق داروی ویتامین گفت اگر حرف منو گوش نکنی و اعتصاب کنی ترخیصت می‌کنم که همان روز به سرعت ترخیص کردند.

او درباره‌ شرایط جسمی علی شریعتی در بیمارستان می‌گوید: روز اول که علی را به زور به بیمارستان منتقل کردند، کادر پزشکی آمدند و با توجه به این‌که خطر به کما رفتن علی زیاد بود، همسرم به شرط این‌که تنها سرم قندی و نمکی بدون افزودن هیچ دارو و ویتامین تزریق شود، پذیرفت. او می‌خواست اعتصاب تر را ادامه دهد. به همین دلیل از پزشکان قول گرفتیم بدون هماهنگی چیزی به سرم اضافه نکنند. روز شنبه بعد از ویزیت دکتر اخلاقی، سرم جدیدی وصل کردند که علی دچار درد شدید دست چپ شد و به صورت غیرعادی دست چپش متورم شد که سریع او را فرستادند سونوگرافی و متوجه شدیم دارویی در سرم ریخته بودند که بدن علی به آن واکنش نشان داده است.

علی شریعتی زندانی سیاسی که بهمن ۹۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود، با اعمال نفوذ بازجوی پرونده علی‌رغم عدم وجود مصداق اجتماع و تبانی، به پنج سال حبس برای اعتراض مسالمت‌آمیز به جنایت اسیدپاشی در مقابل مجلس محکوم شد. حالا علی شریعتی سه روز است که در بهداری زندان اوین همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

مطهره پارسی درباره اقدامات قضایی انجام‌شده برای همسرش می‌گوید: آخرین‌بار دوشنبه هفته پیش نزد آقای حاجیلو رفتیم و ایشان خیلی راحت گفتند حتی اگر بمیرد هم به من مربوط نیست. ما تا به حال هیچ قول کمک و مساعدتی از هیچ‌جا دریافت نکرده‌ایم و هر روز بدتر شدن وضعیت جسمی علی ما را نگران‌تر می‌کند. او هم بارها تاکید کرده تا رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.