هشدار عفو بین الملل در خصوص خطر زندانی شدن منصوره بهکیش

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای با اشاره به بازجویی‌های صورت گرفته از منصوره بهکیش، درباره‌ی خطر زندانی شدن این فعال حقوق بشر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل در این بیانیه که روز پنجشنبه چهارم آذرماه منتشر شده است، اعلام می‌دارد؛ منصوره بهکیش، فعال حقوق بشر، در اول و سوم آبان ماه در خصوص برگزاری مراسم برای اعدام‌های دهه ۶۰، بازدید از خاوران و انتشار مطالبی در فیس‌بوک درباره نقض حقوق بشر در ایران، مورد بازجویی قرار گرفته است.

عفو بین‌الملل افزوده است که وی در زمان بازجویی از حق داشتن وکیل محروم بوده و دفتر دادستانی دسترسی به پرونده را برای وکلای وی ممنوع کرده است.

خانم منصوره بهکیش که شش عضو خانواده‌ی خود را در اعدام‌های دهه‌ی ۶۰ ازدست‌داده است، در سال ۱۳۹۱ به خاطر پیگیری حقیقت در مورد اعدام‌های دهه‌ی ۱۳۶۰، به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق تشکیل مادران عزادار» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به چهار سال زندان محکوم شد. سه سال و شش ماه از این مدت تعلیقی و شش ماه تعزیری است.

عفو بین‌الملل هشدار داده است که با توجه به سابقه صدور حکم خطر زندانی شدن و صدور احکام جدید برای این فعال حقوق بشر وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.