​۵۰۰ کارگر راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در انتظار حقوق معوقه شش ماهه

در حالی که شش ماه است حقوق کارگران راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان پرداخت نشده است مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان می گوید: علی رغم پیگیری هنوز هیچ تخصیصی برای پرداخت حقوق این نیروهای طرحی از سوی استان صادر نشده است.

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از عصرهامون، یکی از آثار بحران‌های اقتصادی در زندگی افراد از دست رفتن امنیت شغلی آن‌هاست، روزانه با خبرهای متعددی در خصوص عدم پرداخت حقوق به کارگران و کارمندان مواجه می‌شویم.
چندی پیش بود که مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل از عدم پرداخت حقوق ۵۰۰ نفر از کارکنان راه و شهرسازی ایرانشهر پرده برداشت و گفت: این موضوع روند زندگی آنها را مختل کرده است.
ایوب کرد مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در همین خصوص گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات استانی، شش ماه است که ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از کارکنان راه و شهرسازی ایرانشهر حقوق دریافت نکرده‌اند.
وی افزود: هنوز هیچ تخصیصی برای پرداخت حقوق این نیروهای طرحی از سوی استان صادر نشده است.
محل حقوق این افراد از طرح است و تا زمانی که تخصیص طرح صادر نشود عملا هیچ حقوقی به این کارگران پرداخت نخواهد شد.
وی از پیگیری های خود در این خصوص گفت: کلیه مسئولین استانی در جریان این موضوع هستند، مکاتبات لازم هم صورت گرفته اما تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.
در حالی که شش ماه است حقوق این افراد پرداخت نشده است که یکی از کارگران راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان با اعلام نارضایتی از شرایط به وجود آمده گفت: شش ماه است که حقوق کارگران راه و شهرسازی جنوب استان پرداخت نشده است و هنوز از پرداخت این دستمزدها خبری نیست.
در هر حال عدم پرداخت مرتب حقوق کارگران، شرایط سخت کاری و همچین عدم رسیدگی به شکایات این قشر جامعه، هر روز باعث بیشتر شدن فشار بر زندگی آنان می‌شود.
در این خصوص و برای پیگیری موضوع تماسی هم با غلامرضا مالکی رییس سازمان برنامه و بودجه استان داشتیم که وی پاسخگو نبود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.