بدحسابی کارفرما کارگران معدن زغال‌سنگ طزره را به تجمع کشاند

بیش از پانصد کارگر معدن طزره در شهرستان شاهرود صبح امروز، بیستم آذر‌ماه در واکنش به وضعیت نامعلوم مطالبات مزدی خود مقابل ساختمات اداری این واحد معدنی در طزره تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران معدن زغال‌سنگ طزره با اعلام این خبر گفتند: صبح امروز شنبه بیستم آذر‌ماه بیش از پانصد نفر از همکاران شیف صبح آن‌ها در محوطه این واحد معدنی مقابل ساختمان اداری تجمع صنفی برپا کرده‌اند.

این کارگران افزودند: دست‌کم چهارماه است مزد پرداخت‌نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده است.

طبق اظهارات کارگران طزره، کارفرما در تجمعات قبلی که آخرین آن روز یکشنبه چهاردهم آذر‌ماه به مدت یک ساعت برگزار شد وعده داد که  تا پایان هفته، پنجشنبه هجدهم آذر بخشی از طلب مزدی آن‌ها را پرداخت خواهد کرد اما ظاهرا این وعده عملی نشد و آن‌ها دوباره اعتراض صنفی خود را از سر گرفته‌اند.

کارگران معدن طزره با یادآوری این‌که دستمزد مربوط به ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان آن‌ها به تاخیر افتاده است، افزودند: از قرار معلوم چون خریداران زغال‌سنگ هنوز به تعهدات مالی خود در برابر کارفرما عمل نکرده‌اند دستمزد آن‌ها به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات کارگرانی که در اجتماع صنفی امروز شرکت دارند گفته می‌شود یکی دیگر از نگرانی ما  این است که در صورت ادامه مشکلات مالی معدن و با توجه به این‌که به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم کارفرما علاوه بر مشکل پرداخت دستمزد در پرداخت عیدی کارگران نیز دچار مشکل شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.