مادر علی شریعتی: مسئولان زندان حتی برای پرسیدن دلیل اعتصاب هم سراغ پسرم نرفته‌اند

حال عمومی عمومی علی شریعتی سه هفته پس از آغاز دوباره اعتصاب غذای تر در زندان اوین نامساعد است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، مادر این زندانی سیاسی با اعلام فشار ۸ روی ۶ و قند ۴۳ به کلمه می‌گوید که نه در قوه قضاییه و دادستانی کسی پاسخگوست و نه در زندان کسی به سراغ پسرش رفته تا حتی دلیل اعتصاب غذایش را بپرسد. در این ۲۰ روز پسرش نه هواخوری داشته و نه ملاقات. دو شب پیش به خانواده گفته که حال عمومی‌اش بد است و از آنان خواسته که برای وی دعا کنند..

علی شریعتی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین که از دهم آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده و دو شب گذشته پس از ضرب و شتم به بیمارستان منتقل شده بود، دیشب دوباره به زندان اوین بازگردانده شد.

علی شریعتی زندانی سیاسی که بهمن ۹۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود، با اعمال نفوذ بازجوی پرونده علیرغم عدم وجود مصداق اجتماع و تبانی، به پنج سال حبس برای اعتراض مسالمت آمیز به جنایت اسیدپاشی در مقابل مجلس محکوم شد.

از دهم آبان ماه نیز علی شریعتی «در اعتراض به بازگشت به زندان برای گذراندن حکمی که مصداق قانونی ندارد دست به اعتصاب غذا زده و گفته است تا زمانیکه از این حکم غیرعادلانه و غیرقانونی تبرئه نشود دست از اعتصاب خود برنمی دارد.»

شایسته سادات شهیدی مادر شریعتی با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم این زندانی سیاسی می‌گوید که در این ۲۰ روز پسرش نه هواخوری داشته و نه ملاقات. او با انتقاد از قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها می‌گوید که در ایام اعتصاب شریعتی هیچ کدام از مسئولین زندان به سراغ پسرش نرفته‌اند تا حتی در جریان دلایل اعتصاب غذای او قرار گیرند.

این در حالی است که وقتی یک زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زند مسئولان زندان موظفند در گفت‌وگو با وی دلایل اعتصاب را پرسیده و روند پیگیری قانونی خواسته‌های او را آغاز کنند.

در همین حال علی شریعتی که در تماس‌های گاه به گاه تلفنی با خانواده تاکید کرده دست از اعتصاب برنخواهد داشت تا به حقش برسد، دو شب پیش به خانواده گفته که حال عمومی‌اش بد است و از آنان خواسته که برای وی دعا کنند.

بر اساس این گزارش یک روز پس از درگیری ماموران زندان با علی شریعتی، آنها با تهدید به بستن دست و پای این زندانی سیاسی و بیهوش کردنش، برای یک شب او را به بیمارستان اعزام کرده و دوباره به زندان بازگردانده‌اند. اعزامی که به دلیل نداشتن تلفن، خانواده از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

تجمع علیه «اسیدپاشی به زنان» که اکنون علی شریعتی به دلیل شرکت در آن به پنج سال زندان محکوم و زندانی شده، تجمعی بود در اعتراض به اسیدپاشی های سریالی علیه زنان در اصفهان که در فاصله شهریور تا ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۳ در اصفهان رخ داد.

پس از انتشار خبر این اسیدپاشی های سریالی بر زنان، چندین تجمع مردمی در اصفهان، مشهد و تهران در اعتراض به این اسیدپاشی های برگزار شد که تجمع ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۳ مقابل مجلس شورای اسلامی از جمله این تجمعات بود. مقام های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی و وزارت کشور با گذشت دو سال از آن اسیدپاشی ها اعلام می‌کنند که هنوز قادر به شناسایی عوامل این اقدام نیستند اما معترضان به آن از جمله علی شریعتی بازداشت و زندانی شده اند.

حالا علی شریعتی با اشاره با وضعیت خود در وصیت‌نامه‌ای که برای خانواده خود ارسال کرده، نوشته است: زندگی به من آموخته است تحمل ظلم و ستم از سوی مظلوم کمتر از روا داشتن آن به دیگران نیست و هیچ ظلمی بالاتر از گرفتن آزادی نیست، تاریخ به من آموخته که تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید و همه را بلاخره دیر یا زود فرا خواهد گرفت، چه درخت چنار باشیم چه بر اریکه قدرت تکیه زده باشیم.

این فعال مدنی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد. آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۹۳ است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.