عفو بین الملل خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آتنا دائمی شد

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به بازداشت غیرقانونی و همراه با خشونت آتنا دائمی، خواستار اقدام فوری در خصوص آزادی وی شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفو بین الملل در این بیانیه که روز دوشنبه ۲۲ آذرماه منتشر شده است، اعلام می دارد؛ آتنا دائمی به دلیل فعالیت های حقوق بشری و اقداماتی در راستای لغو اعدام، برای اجرای حکم هفت سال حبس در ششم آذرماه از سوی مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه با اشاره به نامه آتنا دائمی از زندان تأکید داشته است که بازداشت وی همراه با خشونت و تهدید صورت گرفته است.

عفو بین الملل در پایان از همگان خواسته است که با نوشتن نامه به مقامات ایرانی در خصوص آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال حقوق بشر اقدام کرده و از او حمایت کنند.

آتنا دائمی در صبج روز شنبه ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران سپاه ثارالله بازداشت و برای اجرای حکم هفت سال حبس به زندان اوین منتقل شد.

این فعال حقوق بشر نخستین بار در بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۹۳ به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود؛ پس از چندین‌بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه، نهایتاً در تاریخ ٢٣ اسفندماه سال ٩٣ در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴ سال زندان محکوم شد. رای صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به هفت سال کاهش پیدا کرد.

وی در عصر روز دوشنبه ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.