کارگران نساجی بروجرد در انتظار تحقق وعده‌ها

کارگران نساجی بروجرد که در ماه‌های گذشته تعدیل شده‌اند، همچنان در انتظار ارائه تسهیلات به کارخانه و بازگشت به کار هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، آغاز سال ۹۵ مقارن بود با بیکاری تعداد زیادی از کارگران کارخانه نساجی بروجرد و معطلی آن‌ها برای دریافت بیمه بیکاری.

ابتدای سال ۹۵، این کارخانه قدیمی به علت رکود حاکم بر بازار و عدم دریافت تسهیلات از جانب سازمان‌های مسئول، بیش از ۴۸۰ کارگر را تعدیل کرد و این کارگران که تعداد زیادی از آن‌ها شرایط دریافت بیمه بیکاری را نیز نداشتند، با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

این کارگران تعدیلی قرار بود مهرماه دوباره به سرکار بازگردند، اما تاکنون فقط برای حدود ۵۰ نفر از آن‌ها این وعده محقق شده است؛ مدیران این واحد تولیدی به کارگران می‌گویند شرایط بازگشت به کار فراهم نیست.

از قرار معلوم، تسهیلات مورد نیاز به نساجی بروجرد تزریق نشده است. پیش از این، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در این رابطه گفته بود: متاسفانه عدم همکاری بانک صنعت و معدن لرستان در پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد تومانی به کارخانجات نساجی بروجرد، مانع بازگشت به کار این کارگران شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.