تداوم اعتصاب غذای سعید شیرزاد و پایان اعتصاب فواد رضازاده در رجایی شهر

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی، پس از یک هفته اعتصاب غذا با دوختن لب های خود هم اکنون در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد؛ از سویی دیگر، فواد رضازاده، زندانی عقیدتی زندان رجایی‌شهر در پی درخواست علمای اهل سنت و فعالان مدنی و همچنین موافقت مسئولان زندان با اعطای هشت روز مرخصی، بعد از ۲۳ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی که در اعتراض “وضعیت نامساعد بند ها”، “توهین ها و رفتار های نامناسب مأموران”، “خودداری مسئولین از دریافت نامه اعتصاب غذای زندانیان”، “بازداشت اعضای خانواده ی زندانیان در سالن ملاقات”، “جلوگیری از اعزام زندانیان به بیمارستان” و “ضرب و شتم زندانیان سیاسی”، از ۱۷ آذرماه با دوختن لب ها دست به اعتصاب غذا زده است، پس از گذشت یک هفت روز به دلیل ضعف و افت فشار شدید در وضعیت نامناسبی قرار دارد. این درحالی است که مسئولان زندان تا کنون واکنشی نسبت به درخواست وی نداشته اند.

از سویی دیگر، شب گذشته ۲۲ آذرماه، فواد رضازاده، زندانی سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر که در اعتراض به مخالفت مسئولان زندان با مرخصی وی در زمان بیماری پدرش و همچنین بعد از فوت وی، از دوم آذرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در پی موافقت مسئولان با اعطای مرخصی و درخواست علمای اهل سنت از جمله کاک حسن امینی، حاکم شرع کردستان و مولانا گرگیج، یکی از رهبران اهل سنت ایران و عده‌ای از فعالان مدنی و سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان داد.

لازم به ذکر است که سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، پس از گذشت سه سال از تاریخ بازداشت و یکسال از تاریخ دادگاه بدوی، همچنان در بلاتکلیفی منتظر صدور حکم دادگاه تجدیدنظر می‌باشد.

سعید شیرزاد اولین بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید زمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی شهر تبعید گشت.

فواد رضا‌زاده، زندانی عقیدتی اهل سنت، در سال ۱۳۹۲ هنگامی که قصد خروج از کشور را داشت در شهرستان پلدشت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

وی در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ به شش سال زندان محکوم شد و هم‌اکنون در اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی‌شهر تحمل حبس می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.