۶۰ کارگر شیشه قزوین در نوبت اخراج قرار گرفتند

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه شیشه قزوین ،کارفرما اسامی ۶۰ کارگر قرارداد موقت را با سوابق ۱۰ تا ۱۲سال در لیست اخراجی‌ها قرار داده است. این ۶۰ کارگر در ابتدای دی‌ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان بیکار می‌شوند.

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه «شیشه قزوین » واقع درکیلومتر ۳۳ جاده قزوین به  رشت گزارش دادند؛ در این واحد تولیدی دست کم ۲۸۳ کارگر مشغول به کار هستند  اما طی یک  ماه گذشته به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان می شود اسامی ۶۰ کارگراین واحد تولیدی  تا پایان ماه جاری و با اتمام قرارداد در لیست اخراج قرار گرفته است.

بنا بر گفته کارگران شیشه قزوین، طبق نامه مدیریت کارخانه اسامی ۲۶ نفراز کارگران اخراجی  از واحد صنایع جانبی کارخانه انتخاب شده است.

طبق اظهارات آنان علاوه بر آن تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ایجاد شده است باعث شد طی یک ماه گذشته چندین‌بار کارگران در محوطه کارخانه دست به اعتراض صنفی بزنند. غیر بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی‌ وجود دارد؛ کارفرما بیمه کارگران شاغل در این کارخانه را به صورت منظم به اداره تامین اجتماعی پرداخت نکرده که در نتیجه آن دفترچه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار است..

به گفته کارگران این کارخانه، تمامی کارگران شیشه قزوین قزوین هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران اخراج هستند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.