توقف اکران فیلم «مشکل گیتی» به دلیل پخش تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای

اکران فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به دلیل  تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان متوقف شد و سامانه‌های فروش بلیت آنلاین فیلم‌های سینمایی نیز عرضه بلیت برای این فیلم سینمایی را متوقف کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تابناک، پس از آن‌که آنونس‌های تبلیغاتی فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به صورت مکرر از شبکه ماهواره‌ای جم پخش شد، مسئول قضایی پرونده این شبکه ماهواره‌ای با ارسال نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستور قضایی توقف اکران این فیلم سینمایی را صادر کرد. پس از صدور این دستور، ظاهراً بلیت‌فروشی برای سانس‌های باز این فیلم متوقف شده و اکران این فیلم فقط برای سانس‌هایی که از قبل بلیت فروخته شده، ادامه دارد.
همچنین بر روی وب‌سایت اصلی عرضه‌کننده بلیت سینما، فروش بلیت فیلم سینمایی «مشکل گیتی» متوقف شده است. «مشکل گیتی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهرام کاظمی در این چرخه تنها نیست. البته سازندگان اکثر فیلم‌هایی که آنونس آثارشان از این شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود می‌گویند که بدون اجازه آن‌ها این آنونس‌ها پخش شده و حتی تهدید به طرح شکایت از مسئولان این شبکه ماهواره‌ای کرده‌اند.
پیش از این نیز قرار بود فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی که دو سال پیش ساخته شده بود، اکران شود که با توجه به نقش کلیدی مظلومی در ساخت تله‌فیلم و سریال برای شبکه ماهواره‌ای جم، اکران سراسری این فیلم سینمایی منتفی شد و فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به کارگردانی بهرام کاظمی جایگزین فیلم مظلومی در گروه سینمایی زندگی شد. اکنون با وضعیتی که برای «مشکل گیتی» پیش آمده، وضعیت سانس‌های در اختیار این فیلم در سینماهای میزبان مشخص نیست.
سازمان سینمایی تاکنون در چندین اطلاعیه درباره پخش آگهی فیلم‌های سینمایی هشدار داده و این‌بار بر این موضع اصرار کرده که آگهی‌ها خودسرانه از سوی شبکه جم‌تی‌وی پخش نمی‌شود. مسئولان سازمان سینمایی در نشست‌های متعددی به تهیه کنندگان و دفاتر پخش هشدار داده بودند و عوارض احتمالی استمرار پخش آنونس فیلم‌های سینمایی از شبکه ماهواره‌ای جم را متذکر شده بودند.
همچنین در ابتدای شهریورماه، نامه ممنوع‌الفعالیتی جمعی از پخش‌کنندگان سینمای ایران که فیلم‌هایشان در شبکه ماهواره‌ای جم تبلیغ می‌شد، از سوی بازپرس ویژه دادستانی به سازمان سینمایی ارسال شد و ادامه فعالیت این دفاتر پخش محدود شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.