بازداشت دو شهروند بهایی در کرمان

صبح روز چهارشنبه در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۵، ماموران امنیتی دستگاه وزارت اطلاعات، امرالله خالقیان و همسرشان فریبا روحانی را بازداشت و منزل این زوج بهایی را مورد تفتیش قرار داده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، امرالله خالقیان و همسرشان، فریبا روحانی در ۱ دی ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گفته ی یک مطلع؛ ” خانم روحانی پس از ساعاتی بازجویی آزاد شدند اما همچنان از وضعیت جناب خالقیان پس از گذشت دیروز و امروز خبری در دست نیست.”

ماموران امنیتی ضمن تفتیش کامل منزل، وسایل شخصی ، کامپیوتر، لپ تاپ و کتب امری این خانواده بهایی را با خود به اداره اطلاعات استان کرمان منتقل کرده اند.

در هفته اخیر سهیل کشاورز دیگر شهروندی بهایی ساکن شهر قزوین نیز توسط ماموران امنیتی بازداشت و همچنان در بازجویی به سر می برد.

طی روزهای گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران منشور حقوق شهروندی را امضا کرده و از حقوق تمامی ملت ایران دفاع کرده است اما شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی همواره مورد فشار و آزار و اذیت قرار گرفته اند .

طی ماه‌های اخیر بیش از سی شهروند بهایی به اتهام فعالیت‌های واهی بازداشت و محل کسب دست کم ۱۴۰ شهروند بهایی نیوز در مناطق مختلف کشور از سوی اداره اماکن عمومی پلمب شده است.

جمهوری اسلامی، آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد حکومت بارها علیه آن سخن گفته‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.