معطلی۲۰۰ کارگر شهرداری آبادان برای بازنشستگی پیش از موعد

بازنشستگی پیش از موعد حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در مجموعه های شهرداری آبادان و وسازمان‌های وابسته، به دلیل بدحسابی کارفرما در واریز هزینه بازنشستگی پیش از موعد به تاخیر افتاده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در مجموعه‌های شهرداری آبادان و و سازمان‌های وابسته، از هشت‌ماه پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی پیش از موعد از سوی کارفرما معطل صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

طبق اظهارات کارگران شهرداری آبادان، مدیران شهرداری آبادان به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

وضعیت به وجود آمده در حالی است که مجموع کارگران شاغل در مجموعه شهرداری آبادان و سازمان‌های وابسته، حدودا ۲ هزار نفرند و هر روز بر تعداد کارگران مشمول بازنشستگی افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش ،ظاهرا این مشکل از آن‌جایی ناشی می‌شود که سازمان تامین اجتماعی از تاریخ چهاردهم مهر ماه سال ۹۳ هزینه بازنشستگی پیش از موعد را از ۴ درصد حق بیمه اضافی تا دو برابر افزایش داده است و همین مسئله بر بدحسابی کارفرمای آن‌ها افزوده است.

طبق اظهارات این منابع کارگری اگر امکان بازنشستگی این تعداد کارگر شهرداری آبادان فراهم شود مسئولان شهری می‌توانند به همین تعداد نیروی کار جویای کار جذب شهرداری کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.