تجمع بازنشستگان صنعت فولاد مقابل ساختمان مجلس

جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد صبح امروز سه شنبه هفتم دی‌ماه با سفر به تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز دست‌کم هشتصد نفر از بازنشستگان صنعت فولاد  کشور که از نقاط مختلف کشور خود را به پایتخت رسانده‌اند، خواستار رسیدگی به  وضعیت بازنشستگان صنعت فولاد در لایحه بودجه ۹۶ و برنامه ششم توسعه شدند.

تجمع‌کنندگان خواستار لغو خودگردانی صندوق فولاد، انتقال به صندوق بازنشستگی کشوری با تطبیق آیین‌نامه معتبر فولاد، مکلف کردن دولت به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان فولاد مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد، پرداخت به موقع حقوق و هزینه‌های درمانی بازنشستگان فولاد از بودجه‌های سنواتی شدند.

 همچنین بازنشستگان فولاد نسبت به تصویب بند ۹ بودجه سال ۹۱ که به‌ موجب آن صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شده و به‌ گفته این تجمع‌کنندگان منجر به سرگردانی بازنشستگان شد، اعتراض دارند.

از قرار معلوم، بازنشستگان صنعت فولاد کشور  همچنین در این تجمع خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قدیمی هستند.

به گفته یکی از معترضان، برخی  اعضای کمسیون اجتماعی مجلس که صبح امروز با معرضان ملاقات حضوری داشته‌اند داخل مجلس در حال رایزنی با کمیسیون‌های مختلف هستند، این نمایندگان وعده‌هایی نیز به معترضان داده‌اند.

تجمع‌کنندگان که از مناطقی همچون کرمان، اصفهان، مشهد، مبارکه، زیرآب، طبس، سمنان، شاهرود و سنگرود گرد‌هم آمده‌اند می‌گویند تا زمان قطعی نشدن نتیجه در تهران می‌مانیم و به شهرهایمان باز نمی‌گردیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.