پس از سی و سه روز؛ حسن رستگاری به اعتصاب غذا پایان داد

روز جاری، حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی، پس از سی و سه روز اعتصاب غذا، به اعتصاب خود پایان داد و از انفرادی زندان ارومیه به بند بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی که در سه پرونده جدید در زندان، به ضرب‌وجرح، اخلال در زندان و تبلیغ علیه نظام متهم شده و در اعتراض به پرونده‌سازی‌های صورت گرفته و مخالفت با اعاده دادرسی، از روز شنبه سیزدهم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه با وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به پرونده، اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.

گفتنی است، وی به دلیل ناراحتی قلبی، بیماری آسم و عدم دسترسی به دارو هم‌اکنون در وضعیت بد جسمانی قرار دارد و پس از پایان اعتصاب و خروج از انفرادی، ساعاتی در بهداری تحت درمان بوده است.

این زندانی سیاسی در پی اعلام اعتصاب غذا به انفرادی منتقل شده بود.

لازم به یادآوری است، روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه، حسن رستگاری با یکی از زندانیان جرائم مالی دچار درگیری لفظی شده که در پی این مشاجره، مسئولان به همراه چند تن از مأموران با مراجعه به بند «روانی» زندان، حسن رستگاری را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در اثر آن دو انگشت این زندانی به‌ شدت صدمه‌ دید و پس از آن وی به سلول انفرادی منتقل‌ شد.

پیش‌تر در روز سه‌شنبه یازدهم خردادماه نیز، حسن رستگاری، از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل‌ شده بود.

حسن رستگاری، شهروند ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ در پی شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه بازداشت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با پژاک» مجموعاً به ۱۷ سال حبس محکوم شد که حکم صادر عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.

وی در خصوص پرونده‌ تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس محکوم شده است. دو پرونده دیگر این زندانی هم‌اکنون در شعبه‌ی ۱۰۴ کیفری و ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ در حال رسیدگی برای صدور حکم جدید است و قرار است در طی هفته‌های آینده جلسه رسیدگی به این دو پرونده جدید نیز در دادگاه عمومی ارومیه برگزار شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.