سعید شیرزاد در پی بیهوشی به بیمارستان منتقل شد

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی، در سی و هفتمین روز از اعتصاب غذا، در پی بیهوشی به بیمارستان امام خمینی اعزام شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی که در اعتراض “وضعیت نامساعد بندها”، “توهین‌ها و رفتارهای نامناسب مأموران”، “خودداری مسئولین از دریافت نامه اعتصاب غذای زندانیان”، “بازداشت اعضای خانواده زندانیان در سالن ملاقات”، “جلوگیری از اعزام زندانیان به بیمارستان” و “ضرب و شتم زندانیان سیاسی”، از ۱۷ آذرماه با دوختن لب‌ها دست به اعتصاب غذا زده است، روز جاری درپی افت فشار شدید و بیهوشی به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

سعید شیرزاد روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه و در سی و ششمین روز اعتصاب غذا نیز به دلیل درد در معده و قفسه سینه به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده و پزشک بهداری زندان اعلام کرده است که درد معده و قفسه سینه به علت ترشح اسید معده ناشی از گرسنگی ایجاد شده است.

این درحالی است که مسئولین از توجه و رسیدگی به درخواست وی امتناع کرده و در هفته‌های گذشته اقدام به تهدید و تحت‌فشار قرار دادن وی نموده‌اند.

گفتنی است که چهارده نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر در بیانیه‌ای از اعتصاب غذای سعید شیرزاد حمایت و خواسته‌های او را «صنفی، مشروع و قانونی» توصیف کردند.

در این بیانیه، نویسندگان با اشاره به اعتصاب غذای سعید شیرزاد نوشتند که زندانیان در شش سال اخیر «مطالبات صنفی خود را طی مکاتبات و مذاکرات متعدد و فراوان» با «مدیریت زندان، سازمان زندان‌ها و دادستانی تهران» در میان نهاده‌اند، اما مطالبه‌های آنان «بی‌پاسخ» مانده است.

لازم به ذکر است، سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر، پس از گذشت سه سال از تاریخ بازداشت و یک‌سال از تاریخ دادگاه بدوی، همچنان در بلاتکلیفی منتظر صدور حکم دادگاه تجدیدنظر می‌باشد.

سعید شیرزاد اولین‌بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید ضمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی‌شهر تبعید گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.