نامه بیست تن از زندانیان سیاسی به نهادهای بین‌المللی در خصوص وضعیت سعید شیرزاد

بیست تن از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر با نگارش نامه‌ای، ضمن تأکید بر درستی خواسته‌های سعید شیرزاد و وضعیت نامساعد این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، از تمامی نهادهای حقوق بشری درخواست کردند که برای حفظ سلامتی و جان وی اقدام کنند.

متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

خانم عاصمه جهانگیر

تاکنون با توجه به حال جسمانی وخیم سعید شیرزاد و گذشت ۳۸ روز از اعتصاب غذای همراه با لب‌دوزی وی، هیچ‌گونه رسیدگی به خواسته‌ها و وضعیت ایشان صورت نگرفته است.

همان‌طور که مطلع هستید در گذشته به دلیل عدم پاسخ‌گویی و پیگیری مسئولین مربوطه به خواسته‌های زندانیان اعتصابی و تمارض قلمداد کردن وضعیت وخیم جسمانی آنها، شاهد رخ دادن حوادث ناگواری همچون فوت اکبر محمدی و هدی صابر و همچنین بروز لطمات جسمی جبران‌ناپذیر به جعفر عظیم‌زاده و آرش صادقی بوده‌ایم که این امر خود گواهی بر علت نگرانی امروز ما نسبت به وضعیت شکننده سعید شیرزاد است.

عالی‌جناب

امروز هدف اصلی از نوشتن این نامه به‌طور خاص شرایط وخیم و بحرانی سعید شیرزاد است که منجر به اعزام فوری ایشان به مراکز درمانی خارج از زندان گردید. روز گذشته ایشان در حالت نیمه بی‌هوش و در شرایطی که قدرت تکلم خود را ازدست‌داده بود و با افت شدید فشارخون مواجه شده بود با تشخیص و تصریح پزشک زندان به‌صورت اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد.

خانم جهانگیر

ما امضاکنندگان این نامه ضمن شهادت بر درستی خواسته‌های سعید شیرزاد، از شما و دیگر نهادهای بین‌المللی گیرنده نامه مصرانه می‌خواهیم از تمامی ابزارهای موجود برای حفظ سلامتی و جان ایشان استفاده کنید.

رونوشت به :

شورای حقوق بشر سازمان ملل

سازمان عفو بین‌الملل

سازمان گزارشگران بدون مرز

کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

امضا کنندگان:

فرید آزموده – شاهین (جعفر) اقدامی – رضا اکبری‌منفرد – بهزاد ترحمی – ایرج حاتمی – خالد حردانی – لطیف حسنی- واحد خلوصی – حمزه سواری – حسن صادقی – جابر عابدینی – ابولقاسم فولادوند – فرهاد فهندژ – ابراهیم فیروزی – رضا کاهه – احمد کریمی – صالح کهندل – سعید ماسوری – زانیار مرادی – بهنام موسیوند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.