خودداری مسئولین زندان قزوین از اعزام رمضان احمد کمال به بیمارستان برای تکمیل دوره درمان

رمضان احمد کمال، زندانی امنیتی، از مهرماه سال جاری به زندان قزوین منتقل شده و علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی، از تکمیل دوره درمانی خود در خارج از زندان محروم مانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمد رمضان کمال، زندانی امنیتی که به دلیل جراحت در ناحیه کتف و دست در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد از زمان انتقال به زندان قزوین از تکمیل دوره درمانی وی و اعزام این زندانی امنیتی به بیمارستان ممانعت به‌عمل‌آمده است؛ این در حالی است پزشکان بهداری نیز بر نیاز وی به رسیدگی پزشکی تأکید کرده‌اند.

احمد رمضان کمال در اوایل سال جاری مورد عمل جراحی گرفت اما عدم اعزام وی برای انجام فیزیوتراپی این اقدام درمانی بی‌نتیجه مانده است.

این زندانی امنیتی تاکنون چندین بار در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اعلام به اعتصاب غذا کرده و هر بار با وعده مسئولین مبنی بر اعزام وی به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داده بود.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

وی در چهارم مهرماه سال جاری از زندان رجایی شهر به زندان قزوین انتقال یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.