تجمع همزمان کارکنان ثامن الحجج در دو استان گیلان و آذربایجان غربی

صبح امروز شنبه (۹بهمن ماه) کارکنان موسسه مالی ثامن الحجج در دو استان گیلان و آذربایجان غربی همزمان در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود مقابل ساختمانهای استانداری دو استان تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، به دنبال برپایی تجمعات صنفی کارکنان موسسه ثامن الحج در نقاط مختلف کشور، صبح امروز شنبه (۹ بهمن ماه) نیز گروهی از کارکنان این موسسه مالی به صورت جداگانه اما همزمان در دو استان گیلان و آذربایجان غربی مقابل ساختمان‌های استانداری تجمع کردند.

بر پایه این اطلاعات حدود ۹۰ کارمند در ۱۸ شعبه موسسه ثامن‌الحجج در گیلان و ۷۸ کارمند در ۱۳ شعبه ثامن الحجج آذربایجان غربی در اجتماعات صنفی امروز حضور دارند، تمامی این افراد مشغول کار بودند که تقریباً از دی ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری که شعب ثامن الحجج تعطیل شده است، کار خود را از دست داده‌اند.

تعداد کارکنان موسسه ثامن الحجج در سراسر کشور تا حدود ۲۷۰۰ نفر برآورد می‌شود که تا قبل از بحران اخیر این موسسه مالی در ۴۷۰ شعبه مشغول کار بودند، آنان تقریباً از یک سال پیش به دلایل متوقف شدن فعالیت این موسسه مالی از سوی شورای عالی پول اعتبار، بانک مرکزی و قوه قضائیه تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

کارگران مخابرات: شرکت‌های پیمانکاری را حذف کنید

جمعی از کارگران شرکت مخابرات زیرساخت به نمایندگی از همکاران خود از وجود شرکت‌های پیمانکاری در مخابرات انتقاد کردند.

این کارگران که نمایندگی سه هزار نفر از همکاران خود در سراسر کشور را بر عهده دارند، می گویند: از سال ۸۹، بخشی از فعالیت شرکت ارتباطات زیرساخت به چندین شرکت پیمانکاری واگذار شد و از آن زمان تبعیض در حقوق و مزایا بین کارگران قرارداد مستقیم و کارگران پیمانکاری مخابرات پا گرفت.

یکی از این نمایندگان با بیان این که خواسته اصلی ما اجرای همسان سازی و عقد قرارداد مستقیم با مخابرات است، می‌گوید: در همین رابطه بارها با نمایندگان مجلس و مقامات دولتی رایزنی و نامه نگاری کردیم؛ حتی پیش از این، ۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از ما به وزیر ارتباطات نامه نوشتند و درخواست کردند که ما را تعیین تکلیف کنند، اما به این نامه پاسخی داده نشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.