مهاجرت از خوزستان؛ استانی که مهاجرپذیر بود

خوزستان رتبه اول مهاجرت در ایران را بخاطر مشکلات ریزگردها و قطع امکانات آب و برق، به خود اختصاص داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایران وایر، اهواز، شهری که زمانی با زیبایی‌های رودخانه کارون و نخلستان‌های اطرافش شناخته می‌شد، زیر انبوه ریزگردها به‌سختی نفس می‌کشد.

هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد: گردوغبار و قطع برق کلان‌شهر اهواز با یک‌میلیون جمعیت، به تنش اجتماعی و سیاسی تبدیل شد و نزدیک بود به تنش امنیتی تبدیل شود. به علت نبود زیرساخت‌ها و با قطعی برق، اهواز یک روز بدون آب و برق و مخابرات را تجربه کرد و متاسفانه دچار تنش‌های عدیده‌ای شدیم.

میزان گردوغبار روز جمعه ۸ بهمن در اهواز به بیش از ۶۶ برابر حد مجاز رسیده بود و قطعی برق و آب نارضایتی گسترده اهوازی‌ها را در پی داشت.

هاشم بالدی افزوده است: در این سال‌ها گسترش کانون‌های گردوغبار بسیار بیشتر از کارکردهای ما جهت مقابله با آن‌ها افزایش داشته که این وضعیت هشداردهنده است. بیشتر کانون‌های داخلی گردوخاک در خوزستان در اطراف اهواز قرار دارند.

احمد لاهیجان زاده، مدیرکل حفظت محیط‌زیست استان خوزستان نیز اعلام کرده است: در خوزستان با ۱۰ تا ۱۵ مورد مساله محیط زیستی مواجه ایم که هرکدام این مسائل می‌تواند چالش ایجاد کند. افزایش چشمگیر مشکلات ناشی از بیماری‌های تنفسی و آسم و افزایش مهاجرت از خوزستان بخشی از این مشکلات هستند. متاسفانه در استانی که زمانی مهاجرپذیر بود سال گذشته رتبه اول مهاجرت را در کشور داشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.