امید شاهمرادی در اعتصاب غذا و دارو به سر می برد

امید شاهمرادی سنندجی، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به “بی‌توجهی مسئولین قضایی و اجرایی در خصوص شکایاتش در مورد پرونده” و همچنین “هتک حرمت خانواده‌اش در هنگام ملاقات” دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امید شاهمرادی که با اتهامات امنیتی و محروم از حق مرخصی و آزادی مشروط پنجمین سال از دوران محکومیت خود را می‌گذراند، در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین قضایی به شکایاتش در خصوص پرونده و رفتارهای غیرقانونی سازمان زندان‌ها، از تاریخ ۱۸ بهمن سال ۹۵ دست اقدام به اعتصاب غذا و دارو کرده است.

پیش‌تر تارنگار حقوق بشر در گزارشی گفته بود که امید شاهمرادی بارها به دلیل خونریزی و دردهای شدید گوارشی و بستری، به بهداری زندان اوین مراجعه کرده است. او با نظر پزشک داخلی زندان در بهمن‌ماه ٩۴ برای ویزیت تکمیلی به دکتر جراح بهداری ارجاع داده‌شده بود اما مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان خودداری کرده بودند.

امید شاهمرادی سنندجی متهم به ارتباط با دول بیگانه که از خردادماه سال ۹۱ در زندان به سر می‌برد، ۷ ماه را در انفرادی ۲۴۰ به سر برده است و چندی پیش با ارسال نامه‌ای به وزیر دادگستری، شرح سختی‌ها و محدودیت‌های غیرقانونی ازجمله نداشتن وکیل و برخوردهای امنیتی در پرونده خود را تشریح کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.