شیرهای آتش‌نشانی در بازار تهران آب ندارد/ وضعیت بازار تهران بسیار خطرناک‌تر از پلاسکو است 

وضعیت نامناسب بازار تهران از نظر بافت فرسوده و تجیهزات ایمنی هفته گذشته چند نفر از اعضای شورای شهر تهران را به بازار تهران کشاند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از حبرگزاری آنا، بازدیدهایی که از اماکنی همانند بازار تهران انجام می‌شود هشداری برای مسئولین است تا فاجعه‌ای به بزرگی پلاسکو مجدداً رخ ندهد. واقعیت این است که ما باید در هر لحظه منتظر به وقوع پیوستن اتفاقاتی همچون پلاسکو باشیم. این در حالی است که وضعیت بازار تهران بسیار خطرناک‌تر از پلاسکو است. زیرساخت‌های لازم در بازار تهران به هیچ‌وجه پیش‌بینی نشده است. عرض بازار، رفت‌وآمدهای دوطرفه و سد معبر در این منطقه از جمله مشکلاتی است که در بازار تهران وجود دارد. اما مهم‌ترین مشکلی که اکنون بازار تهران را تهدید می‌کند، وضعیت تأسیسات آن است.

بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری محور این مسائل است، اما در خصوص تأسیسات و مشکلات برقی در این منطقه وزارت نیرو باید وارد عمل شود و ساماندهی وضعیت نابسامان کوچه‌ها و معابر بازار بر عهده این وزارتخانه است.

در مساحت ۱۱۰ هکتاری بازار و دسترسی‌های تنگی که در این منطقه وجود دارد و تأسیسات غیراستانداردی که توسط کسبه ایجاد شده، وضعیت بسیار خطرناکی را در این منطقه به وجود آورده است. با محوریت شهرداری تهران، وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی باید کارگروهی تشکیل شود و به صورت هفتگی جلساتی در این خصوص برگزار شود، تا وضعیت بازار را بررسی کنند. در منطقه بازار، بیش از ۱۶۰ هزار واحد تجاری وجود دارد.

کسبه بازار می‌گفتند که شیرهای آتش‌نشانی‌شان آب ندارد و کپسول‌های آتش‌نشانی خالی است؛ پس این اخطار دادن‌ها و مانور برگزار کردن تنها در حد یک کاغذبازی باقی می‌ماند. حداقل در سطح شهر تمامی شیرهای آتش‌نشانی باید ماهی یکبار بازبینی شود. سازمان آتش‌نشانی و شهرداری باید تمام کپسول‌های ادارات، کارخانجات، کارگاه‌ها، اماکن عمومی و حتی در برخی از موارد اماکن خصوصی را بررسی کنند. برخی می‌گویند در این زمینه‌ها قانون کم است یا نارساست، من به هیچ‌وجه قبول ندارم. به مردم نباید دروغ گفت. ما در اقدام و عمل مشکل داریم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.