“امیدوارم حاکمان دست از هنرستیزی بردارند”؛ پیام تبریک نوروزی یوسف عمادی از زندان اوین به محمدرضا شجریان

یوسف عمادی، موزیسین محکوم به سه سال حبس، در پیامی از داخل زندان اوین خطاب به محمدرضا شجریان، ضمن آرزوی سلامتی برای این استاد آواز ایران عید نوروز را تبریک گفته و اعلام داشته است: “امیدوارم حاکمان دست از هنرستیزی برداشته و ازاین‌پس هیچ هنرمندی در دادگاه‌های چنددقیقه‌ای تنها به خاطر ارائه افکار و عقاید به بند افکنده نشود.”

متن پیام یوسف عمادی، هنرمند محبوس در زندان اوین که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

“بهار تجلی زیبایی خداوند عاشق بر پیکر جهان ماست. آری چه هنرمندانه می‌آراید با گل و شکوفه و سبزه پیرامون ما را که ناگزیر لب به تحسین آن می‌گشاییم. فرخنده باد این بهار و عید بر آزاد اندیشان جهان.

هنر نمایش عاشقانه‌های انسان بر ذهن زیبا جوی بشر است و چه زیباست صدای عاشقانه‌های استاد مسلم موسیقی محمدرضا شجریان بر گوش جان ما ایرانیان. از همان کودکی با صدای آسمانی‌اش به خواب می‌رفتم و با آوای دل‌نشین او بهترین لحظات زندگی‌ام را گذرانده‌ام.

چه نازیباست حرمت استاد شکستن و به محبس کشیدن کارهای هنری‌اش…

اینجانب به‌عنوان یک هنرمند در بند، وظیفه خود می‌دانم به پاس چندین دهه تلاش مستمر استاد شجریان در این جشن باستانی برایش آرزوی سلامتی کرده و عید نوروز را تبریک گفته و از حمایت بی دریغ اش برای اعتلای موسیقی اصیل ایرانی تشکر نمایم.

امیدوارم حاکمان دست از هنرستیزی برداشته و موج برخورد با این طایفه‌ی زیبابین، زیباجو و زیباپرست را پایان دهند؛ به‌ویژه دستان ما را که جز ساز هیچ نمی‌شناسد را از بند رها کنند. و ازاین‌پس هیچ هنرمندی در دادگاه‌های چنددقیقه‌ای تنها به خاطر ارائه افکار و عقاید به بند افکنده نشود.

یوسف عمادی

نوروز ۱۳۹۶”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.