روز گذشته؛ تجمع کارگران روغن نباتی‌ قو در مقابل وزارت کار

صبح روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه، نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران واحد صنعتی روغن نباتی‌ قو، با حضور در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخاطر مطالبات صنفی خویش، تجمع اعتراضی بر پا کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی برای دومین روز متوالی با حضور در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

شماری از این کارگران در خصوص این اجتماع صنفی گفتند: دقایقی بعد از برپایی این اجتماع صنفی، نمایندگان آنها توسط مسئولان وزارت کار برای گفتگو و مذاکره دعوت شده‌اند.

و نیز آنها در خصوص علت مراجعه خود به وزارت کار می‌گویند: در کل نزدیک به ۲۰۰ کارگر هستیم که هنوز بابت مزایای مزدی بهمن، اسفند، و بخشی از عیدی ۹۵ سال گذشته طلبکاریم.

کارگران حاضر در این اجتماع صنفی با خود بنرهایی همراه داشتند که بر روی آن نسبت به عواقب تعطیل شدن این واحد صنعتی هشدار داده بودند.

آنها در توضیح این نگرانی خود می‌گویند: پیش از این مدیریت کارخانه روغن نباتی قو در مقام کارفرما از توقف فعالیت این واحد صنعتی تا خاتمه تیرماه خبر داده است و همین ماجرا باعث تشدید نگرانی آنها شده است.

لازم به ذکر است که، در حدود ۱۰۰ نفر از کارگران روغن نباتی قو، روز سه شنبه در محوطه این کارخانه، تجمع کرده‌ بودند. اعتراض این کارگران به عدم پرداخت مطالبات مزدی بهمن، اسفند، و عیدی سال ۹۵ بر می‌گردد.

کارگران روغن نباتی قو پیش از این در اسفند ماه سال ۹۵ تجمعی اعتراضی مقابل دفتر سهام دار عمده این کارخانه برگزار کرده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.