اخراج ۴۰کارگر پیمانکاری شیشه قزوین

 مدیران کارخانه «شیشه قزوین»در هفتمین روز از سال جاری (۹۶) حدود ۴۰ کارگر پیمانی این واحد تولیدی را با دست کم ۸ ماه معوقات مزدی تعدیل کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کارگران این واحد صنعتی در کیلومتر ۳۳ جاده قزوین به رشت در تماس با ایلنا گفتند: کارفرما اسامی این کارگران را  به همراه ۲۰ نفر دیگر از ماه‌های پیش در لیست اخراجی که پیش از این تهیه شده  قرار گذاشته بود  که در مرحله نخست این ۴۰ کارگر اخراج شدند.

به گفته این کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آن‌ها که دست‌کم تا ۱۰ سال سابقه کار داشته‌اند اتمام قرارداد کار بوده است.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراج‌های اخیر هنوز نزدیک به ۳۰۰ کارگر قراردادی در این واحد مشغول کارند، افزودند: از قرار معلوم این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده کارگران نیز از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران این کارخانه می‌گویند کارخانه شیشه قزوین باوجود آنکه در سال‌های گذشته هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نداشت، هم‌اکنون از یک سال قبل به دلیل کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی، دچار مشکل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.