مصطفی سلیمی با حکم اعدام پانزدهمین سال حبس را در زندان سنندج سپری می‌کند

حکم اعدام مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج، پس از پانزده سال حبس کماکان پابرجاست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی متهم به محاربه، هم‌اکنون با حکم اعدام در آستانه پانزدهمین سال از دوران محکومیت خود در زندان سنندج نگهداری می‌شود و مسئولین قضایی تاکنون پاسخ مشخصی به درخواست اعاده دادرسی وی نداده‌اند.

این زندانی سیاسی در سال گذشته از زندان سنندج به زندان سقز منتقل شده و در پی این انتقال، طولانی شدن مسافت موجب گشته که وی از ملاقات هفتگی با خانواده خود محروم بماند.

گفتنی است، حکم اعدام مصطفی سلیمی در اردیبهشت ماه سال ۹۳ از سوی دیوان عالی کشور تأیید و به وی ابلاغ شد.

اتهامات مصطفی سلیمی «محاربه» و «ارتباط و همکاری با احزاب کرد» عنوان شده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی اتهامات وارده را رد کرده در اعتراض به حکم چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به ذکر است، به خانواده آقای سلیمی اعلام شده که بخشی از پرونده وی همچنان در قوه قضاییه بلاتکلیف می‌باشد و درباره آن حکمی صادر نشده است.

شایان ذکر است، تقاضای فرجام مصطفی سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شده است.

این زندانی سیاسی به دلیل عفونت شدید ھر دو کلیه، کمردرد، درد در زانوھا و مشکلات بینایی در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد. بااین‌حال مسئولین زندان به وی اجازهٔ ملاقات با پزشکان را نمی‌دهند و از درمان وی خودداری می‌کنند.

مصطفی سلیمی، اهل روستای «ئیلوو»، از توابع شهرستان «سقز» است که در سال ۱۳۸۰ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد درآمد و در نهایت در اواخر سال ۱۳۸۲ به همکاری خود با آن حزب پایان داد. این شهروند کرد پس از مدتی در شهر نهاوند بازداشت و به اداره‌های اطلاعات سنندج منتقل شد.

این زندانی سیاسی در حال حاضر در زندان سنندج به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.