افزایش مرگ‌ومیر بر اثر مصرف قرص برنج در استان تهران

پزشکی قانونی استان تهران از مسومیت ۱۳۳ نفر در تهران در ۱۱ ماه سال گذشته بر اثر مصرف قرص برنج خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: تا پایان بهمن سال گذشته، ۱۳۳ نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۱۱۰ نفر اعلام شده بود ۹٫۲ درصد افزایش یافته است.

فارس گزارش کرده است که از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۸۱ نفر مرد و ۵۲ نفر زن بوده‌اند.

این گزارش تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در بهمن ماه سال ۹۵ را نیز با افزایش ۵٫۶۲ درصدی نسبت به بهمن ماه سال گذشته، ۱۳ نفر اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که قبلا، کارشناس مسئول کمیته تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان (دکتر مجید حنیفه) طی گزارشی اعلام کرده بود که قیمت ارزان قرص برنج، علت سوءاستفاده انسان‌ها است و ترکیبات موجود در قرص برنج بر اثر رطوبت موجود در هوا متصاعد می‌شود و زمانی که به صورت خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد با اسید معده ترکیب شده و موجب ایجاد نوعی گاز خطرناک می‌شود.

حنیفه با بیان این‌که مصرف خوراکی قرص برنج در کمتر از شش ساعت موجب مرگ مصرف‌کننده می‌شود، عنوان کرده بود: در مواردی مصرف این قرص به صورت تعمدی و با هدف خودکشی شکل می‌گیرد.

وی علائم ناشی از مسمومیت با قرص برنج را بی‌اشتهایی، بی‌قراری، تحریک‌پذیری، دوبینی، تهوع، استفراغ، اختلال ضربان قلب و افت فشارخون دانست و تاکید کرد: اگر مصرف آن به صورت خوراکی بوده باشد مصرف‌کننده در کمتر از شش ساعت فوت می‌کند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.