پدر مجید اسدی: «اتهام فرزندم هنوز مشخص نیست؛ مسئولین پاسخگو نیستند»

محمد اسدی، پدر مجید اسدی، فعال دانشجویی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین، می‌گوید که هنوز پاسخی از مسئولان قضایی درباره اتهامات فرزندش نشنیده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد اسدی، پدر مجید اسدی، فعال دانشجویی که از سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ در بازداشت نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات به سر می‌برد، به کمپین بین‌المللی گفته است: «مجید ۵۰ روز در انفرادی بازجویی شده و در این مرحله وکیل نداشته، پرونده‌اش در مرحله بازپرسی است و احتمالاً بعد که به دادگاه ارسال شد، شاید بتوانیم وکیل بگیریم، چون فعلاً که به‌جز صبر جوابی به ما نداده‌اند.»

مجید اسدی طی هفته‌های گذشته در سلول انفرادی ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته و چند روز پیش به سلول چندنفره این بند منتقل شده است.

این فعال دانشجویی به بیماری‌های التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش مبتلا است و در تماس اخیر خود عنوان داشته که از درد شدید در ناحیه کمر رنج می‌برد؛ وی همچنین از خانواده خواسته است که پرونده پزشکی‌اش را به دادستانی تحویل دهند.

مجید اسدی، فعال دانشجویی، در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.

مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.