خسارت ۱۶۸ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی گناباد

مدیر علی گفت: خشکسالی، سیل، طوفان و تگرگ یک سال گذشته درمجموع ۱۶۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا حسین زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا به ۲ هزار و ۹۷۲ تن محصولات زراعی و باغی در سطح هشت هزار و ۲۵۲ هکتار از اراضی این شهرستان خسارت وارد شد.

وی اظهار کرد: خشکسالی، سیل، طوفان و تگرگ همچنین به ۱۹ هزار مترمربع ساختمان و تاسیسات آب‌وخاک، ۲۷۰۰ متر کانال آب کشاورزی و ۱۵ حلقه چاه، قنات و استخر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۲۷۱ تن محصولات باغی از سطح ۱۴ هزار و ۹۳۶ هکتار و ۲۷ هزار و ۲۳۵ تن محصولات زراعی از سطح چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شهرستان گناباد تولید شد.

حسین زاده تولید ۵۷ هزار و ۵۰۰ تن لبنیات، ۱۵ هزار و ۱۹۲ تن گوشت سفید و قرمز و ۲ هزارو ۲۰۶ تن تخم‌مرغ را از دیگر تولیدات بخش کشاورزی گناباد در این مدت ذکر کرد.

شهرستان گناباد درمجموع حدود ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۱۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام با ۱۴ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

آب کشاورزی این شهرستان از ۴۰۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۳۴۶ رشته قنات تأمین می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.