تعطیلی بزرگ‌ترین کارخانه تولید روغن نباتی ایران

۲۰۰ کارگر کارخانه «روغن جهان»، از زیرمجموعه‌های شرکت داروگر، در پی تعطیلی این کارخانه بزرگ و باسابقه اخراج شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی تعطیلی مجموعه بزرگ و باسابقه داروگر شرکت‌هایی مانند «روغن جهان»، که زیرمجموعه این شرکت بود، نیز تعطیل شده‌ است.

یک فعال کارگری با اشاره به تعطیلی فعالیت «روغن نباتی جهان» خبر داد که ۲۰۰ کارگر این کارخانه اخراج شده‌اند. «روغن نباتی جهان» از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانجات تولید روغن در ایران است.

این تعطیلی در راستای تعطیلی شرکت داروگر بوده است. یک عضو سابق انجمن شویندگان تولی‌پرس نیز گفته که شرکت‌های «تولید داور»، «کیوان» و «روغن نباتی جهان» زیرمجموعه شرکت «داروگر» هستند.

شرکت داروگر ۲۵۰۰ نیروی انسانی فعال داشته است. حبیبی، رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر اعلام کرده که این کارخانه به دلیل بدهی پلمب است و با تعدیل‌های انجام‌شده حتی ۳۰ مرکز پخش خود را هم تعطیل کرده و امروز فقط ۴۵۰ کارگر دارد.

به گزارش تسنیم، کریمی، دبیر خانه کارگر استان قزوین، نیز در همین باره بیان کرده است: کارگران زیادی را از تولی‌پرس اخراج کرده‌اند، البته در کنار این واحد تولیدی ۶۰ شرکت دیگر هم هستند که حقوق کارگران را دو ماه تا یک سال پرداخت می‌کنند. به اعتقاد ما نباید به دلایلی کارگران را پایان قرارداد کنند. زیرا همین امر مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.