زمین‌های سیل‌زده آذربایجان شرقی تا ۶۰ سال آینده قابل کشت نیست

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها، با اشاره به خسارات جبران ناپذیری که براثر سیل اخیر به زمین‌های کشاورزی منطقه وارد شده است، گفت: این زمین‌ها تا ۶۰ سال آینده قابل زراعت نخواهد بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام مفضفی، نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان خسارات وارده به زمینهای کشاورزی در این استان براثر سیل، گفت: منطقه موردنظر از زمین حاصلخیزی برخوردار بوده است، اما متاسفانه باوجود گل و لایی که همراه با سیل این مناطق را پوشانده است، تحقیقات ما نشان می‌دهد که این زمین‌ها تا ۶۰ سال آینده قابل زراعت نخواهد بود، چرا که خسارت جبران‌ناپذیری دیده‌اند.

وی با اشاره به روستاها و خانه‌های ویران‌شده، ادامه داد: دو روستای هم‌جوار شهرستان‌های عجب‌شیر و آذرشهر به‌طور کامل تخریب‌شده‌اند که در مجموع ۱۰۰ خانواده در این روستاها ساکن بودند. همچنین قسمتی از شهر تبریز هم بر اثر وقوع سیل خسارت دیده است که ۵ خانه به صورت کامل از بین رفته است.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به خسارات وارده به زمین‌های زراعی منطقه خاطرنشان کرد: براثر سیل سه روز گذشته که به علت طغیان رودخانه‌ها در قسمت‌هایی از استان آذربایجان شرقی رخ داده است، متاسفانه حدود ۱۰۵ خانوار خانه‌های خود را به‌صورت کامل از دست دادند.

سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرده که تا کنون ۴۳ نفر در جریان سیل و رانش زمین در پنج استان شمال غربی ایران کشته شدند.

جستجو برای یافتن پنج مفقودی دیگر نیز همچنان ادامه دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.