افزایش فشار بر زندانیان سیاسی زندان اردبیل؛ انتقال شیراحمد شیرانی به قرنطینه

در پی درگیری بین زندانیان عادی با زندانیان سیاسی که با تحریک مسئولین زندان اردبیل صورت گرفته، شیراحمد شیرانی، زندانی بلوچ محبوس در بند ۷ این زندان، به سلول قرنطینه منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶، محمدرضا مختاری، رئیس اداره حفاظت و اطلاعات زندانهای استان اردبیل، در بازدید از بند ۷ زندان اردبیل که محل نگهداری زندانیان سیاسی است، اقدام به تهدید و تحقیر زندانیان نمود.

پس از بازدید مختاری از زندان، یکی از زندانیان برای تحریک زندانیان سیاسی شروع به فحاشی به آنان کرد و ماموران زندان هیج گونه واکنشی به فحاشی‌های این زندانی نشان ندادند.

پس از بالا گرفتن بی حرمتی به زندانیان سیاسی از سوی این زندانی، شیراحمد شیرانی با دادن تذکر او را از این عمل منع کرد و همین بهانه‌ای شد تا ماموران زندان این زندانی سیاسی را به قرنطینه زندان اردبیل منتقل کنند.

شیراحمد شیرانی، زندانی بلوج که هفتمین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، به علت شکنجه‌های وارده در هنگام بازجویی از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد.

این زندانی بلوچ که دوران حبس خود را در تبعید در زندان اردبیل سپری می‌کند، علاوه بر مشکلات کلیوی و معده شکافی در کف پا دارد و با وجود این بیماری‌ها تحمل شرایط قرنطینه برای او امکان پذیر نیست.

شیراحمد شیرانی در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۷۹ دستگیر و به مدت ۲ سال در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت،

وی پس از تحمل حدود ۲ سال انفرادی پس از یک اعتصاب غذا در یک دادگاه کوتاه مدت بدون داشتن حق وکیل به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۲۲ سال حبس در تبعید محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.