انفجار در معدن زغال سنگ یورت؛ خروج جسد دو کارگر از زیر آوار

در پی وقوع انفجار در معدن زغال‌سنگ در استان گلستان، تاکنون جنازه دو کارگر از زیر آوار خارج‌شده و ۲۵ کارگر نیز تا این لحظه در بیمارستان بستری شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان، منطقه خوش ییلاق، معدن زمستانه یورت، خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ١٢:۵ رخ داد.

منابع مطلع در استان گلستان از خروج جسد دو کارگر محبوس در زیر ریزش آوار معدن زمستان یورت غربی خبر دادند. نام این دو کارگر، «مجید نیکی» و «بولاقی» اعلام شده‌است.

از قرار معلوم تا این لحظه، ۲۵ کارگر مصدوم حادثه، در بیمارستان بستری شده‌اند.

گویا تونل فوق الذکر که دچار انفجار شده، فعال‌ترین تونل معدن بوده و در زمان بروز حادثه، حدود ۶۰ تا ۷۰ کارگر در تونل مشغول به کار بوده‌اند.

تیم‌های عملیاتی و واکنش سریع  هلال احمر استان به همراه دوقلاده سگ جستجو و یک فروند بالگرد به منطقه اعزامی شدند.

هم‌اکنون نیز  تیم آتش‌نشانی رامیان به محل حادثه ریزش تونل استخراج ذغال سنگ اعزام شدند.

مدیر عامل هلال احمر می‌گوید تراکم گاز زیاد در دهانه معدن دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.

به گفته احمدی، تا کنون ۲۶ کارگر مجروح به بیرون منتقل شده‌اند که ۱۹ تن به مراکز درمانی منتقل و سایرین سرپایی مداواا شده‌اند.

شاهین فتحی سرپرست اورژانس گفته است: احتمال داده می شود این انفجار به دلیل نشت گاز رخ داده باشد. در حال حاضر ۲ قسمت از معدن ریزش کرده است و پیش بینی می شود حدود ۴۰-۵۰ نفر در این قسمت محبوس شده باشند.

بیشتر مصدومانی که به خارج منتقل شده‌اند، به کمبود اکسیژن دچار شده بودند و گفته می‌شود حال یکی از کارگران منتقل شده به بیمارستان، وخیم است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز از اعزام یک بالگرد برای کمک به قربانیان خبر داده است.

۵۰۰ کارگر در این معدن شاغلند. هنوز روشن نیست در زمان انفجار چه تعداد از کارگران در معدن بوده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.