مهرناز حقیقی در زندان اوین نگهداری می‌شود

مهرناز حقیقی، پزشک و فعال مدنی در بندرعباس که در اول اسفندماه از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شد، هم اکنون به صورت بلاتکلیف در بند عمومی زندان اوین به سر می‌برد.

یک منبع مطلع به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: «مهرناز چند روز بعد از دستگیری از بندرعباس به انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و پس از تکمیل روند بازجویی طی روزهای گذشته به بند نسوان زندان انتقال یافته است.»

از اتهامات و دلایل بازداشت این پزشک تا کنون اطلاعی به دست نیامده است.

گفتنی است که در اول اسفندماه سال ۹۵ مأموران امنیتی با مراجعه به منزل خانم حقیقی خود را مریض معرفی کرده و خواهان ورود به منزل وی شدند. پس از چند ساعت و بازگشت این پزشک از محل کار به منزل، مأموران او را بازداشت و بازداشتگاه اطلاعات بندرعباس منتقل می‌کنند.

طی ماه‌های اخیر چند تن از فعالان مدنی در شهرهای مختلف بازداشت‌شده‌اند ازجمله فرزانه جلالی، مهرناز حقیقی، سپیده قولیان، محمدحسن داوودی مجید اسدی و پیام شکیبا.

تعدادی از این فعالین پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند اما برخی همچنان در بازداشت و به‌صورت بلاتکلیف به سر می‌برند.

بازداشت فعالان مدنی و سیاسی در ایران از مواردی ست که طی سال‌های اخیر همواره موردانتقاد سازمان ملل و مدافعان حقوق بشر بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.