صدور دستور توقیف سریال عاشقانه از سوی دستگاه قضایی/ سند

برخلاف برخی خبرها و شایعه‌ها مبنی بر اینکه توزیع سریال عاشقانه متوقف نشده است، حکم قضایی صادر شده درباره این سریال از توقیف قطعی توزیع لوح فشرده آن خبر می‌دهد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد صراف (رئیس انجمن صنفی شرکت‌های عرضه‌کننده وی او دی و آی پی تی وی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا روز ۱۱ اردیبهشت اعلام کرده که به دنبال ارائه شکایت پنج شرکت عرضه‌کننده قانونی سریال عاشقانه به دستگاه قضایی، دستور توقیف انتشار DVD و لوح فشرده سریال عاشقانه صادر شده است.

این دستور هنوز به قوت خود باقی‌ست و براساس اعلام وکیل انجمن صنفی شرکت‌های عرضه‌کننده وی او دی و آی پی تی وی اگر در هفته آینده این سریال علارغم وجود دستور قضایی توزیع شود، می‌توان درباره آن تصمیم جدیدی گرفت و تمامی نسخه‌های توزیع شده را جمع‌آوری کرد.

محمد صراف صبح روز گذشته نیز در این‌باره که امکان دارد سریال عاشقانه از طریق سایت شرکت یا تهیه‌کننده بار دیگر منتشر شود، گفت: اخیرا برخی تولیدکنندگان آثار؛ سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند و همزمان اثر تولید شده را روی سایت خود می‌فروشند. درصورتی‌که هیچگونه مجوزی از موسسه رسانه‌های تصویری یا سازمان صداوسیما ندارند. این مجوزها طی مراحل سخت و پیچیده‌ای اعطا می‌شود. لذا شرکت‌های دارای این مجوز حق خود می‌دانند که از توزیع محتوا روی سامانه‌های غیرمجوزدار جلوگیری به عمل آورند. حتی اگر این سامانه‌ها برای مالکان فیلم‌های سینمایی یا سریال‌ها باشد.

با طرح این پرسش که مگر تهیه‌کننده‌ای می‌تواند فیلم یا سریال خود را بدون عقد قرارداد با یک شرکت ویدیورسانه و پخش‌کننده DVD پخش کند، افزود: اگر اینطور باشد هر تهیه‌کننده‌ای باید یک مجوز ویدئورسانه اخذ کرده و اثرش را پخش کند. این درحالی‌ست که فعالان این صنعت سال‌ها در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند کانال توزیع قانونی را فراهم نمایند. لذا صنف VOD و IPTV طی اقدامی بسیار جدی درحال مسدود کردن تمامی این سامانه‌هاست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.