خسارت میلیاردی به مردم همزمان با نرخ بالای بیکاری در قوچان

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها با اشاره به تعطیلی دو کارخانه بزرگ در قوچان، گفت: در هر کدام از این کارخانه ها، ۳۰۰ کارگر فعالیت داشتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، اسدالله قاسمی، صبح امروز در تالار آبگینه سازمان آبفا با اشاره به مشکلات شهرستان قوچان اظهار کرد: این شهرستان با مشکلات بسیاری روبروست که امیدواریم مسئولان دولتی دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات و رفع آنها صادر کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در هفته جاری و در حالی که درد بیکاری کمر مردم قوچان را شکسته است در ساعت ۳ بامداد سرمای ناگهانی و غیرمترقبه با ۶ درجه زیر صفر، تمام داشته های مردم باغدار و کشاورز مظلوم و محروم شهرستان قوچان را که حدود هفت هزار هکتار محصولات باغی بود به خاکستر تبدیل کرد و با توجه به وضعیت انتخاباتی کشور، کسی صدای مردم قوچان را نشنید.

قاسمی ادامه داد: بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به مردم وارد شد و این در حالی بود که هیچ یک از مقامات دولتی اقدامی را در خصوص حمایت مردم قوچان نکرد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: بیکاری و نرخ رشد آن در خراسان و شهرستان قوچان نسبت به سایر استانها بسیار بالاست و روستاهای خالی از سکنه و کارگران فصلی و گذری با مشکلات بسیاری روبرو هستند و این در حالی است که شاهد تعطیلی دو کارخانه بزرگ قوچان بودیم که هر کدام ۳۰۰ نفر کارگر با ۱۵ سال سابقه داشت و متأسفانه این افراد با دو سال حقوق معوقه اخراج و آواره خیابان ها شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات کارگران در دو کارخانه تعطیل شده شهرستان قوچان باید چاره ای اندیشید و به داد ۵۰۰ خانوار کارگر مظلوم و رنجدیده قوچان رسیدگی کرد.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: از دوران ریاست جمهوری اصلاح طلبان طرح ارتقاء سه دهستان با شرایط لازم مصوب شد ولی تاکنون در سه دولت مورد بی مهری قرار گرفته است و علیرغم تصویب در استان خراسان رضوی و وزارت کشور در کمیسیون تقسیمات دولتی خاک می خورد و مردم از حداقل های کمک های دولتی به شهر محروم هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت مردان مشکلات مردم قوچان را ببینند و در رفع آنها تلاش کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.