تداوم بلاتکلیفی مهسا رجعتی و مهرک کریم پورعندلیبی در بند ۲۴۱ زندان اوین

مهسا رجعتی و مهرک کریم پورعندلیبی، دو کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین، در چهارمین ماه از بازداشت، هم چنان به صورت بلاتکلیف در بند ۲۴۱ این زندان نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهسا رجعتی و مهرک کریم پورعندلیبی، علیرغم اتمام دوران بازجویی‌ها و تعیین قرار وثیقه، در بند ۲۴۱ (بند حفاظت اطلاعات قوه قضاییه) محبوس‌اند و دستگاه‌های قضایی و امنیتی از آزادی آنان جلوگیری می‌کنند.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص پرونده این فعالین به تارنگار حقوق بشر در ایران گفته بود: “بنا به گفته مسئولین دادسرای فرهنگ و رسانه، تصمیم‌گیری در مورد پرونده این فعالین در اختیار دادسرا و قوه قضاییه نیست، بلکه به دست دادستانی و ارگان‌های امنیتی است و دستورها باید از سوی این مقامات ابلاغ شود.”

مهسا رجعتی، فعال مدنی، روز سیزدهم دی‌ماه، در فرودگاه امام خمینی در زمانی که قصد خروج از کشور به مقصد کانادا را داشته توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

این فعال مدنی، پس از دو ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند نسوان این زندان منتقل شد اما بعد از مدت کوتاهی مجدداً از بند نسوان به بند ۲۴۱ این زندان (بند حفاظت اطلاعات قوه قضائیه) انتقال یافت.

مهرک کریم پورعندلیبی، ۲۳ ساله، دانشجوی مهندسی صنایع و فرزند جمشید کریم پور عندلیبی، کارگردان سینما، نیز روز هفتم دی‌ماه از سوی مأموران وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت شد. مأموران در زمان بازداشت طبق برگه‌ای که نشان داده‌اند او به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین می‌شود. پرونده او اکنون در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده است.

این فعال مدنی نیز پس از اتمام بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین به بند نسوان منتقل و پس از مدتی به بند ۲۴۱ این زندان منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.