تأخیر مسئولین در رسیدگی درمانی موجب آسیب‌دیدگی شدید فاطمه مثنی در ناحیه پا شده است

فاطمه مثنی طی ماه‌های گذشته از ناحیه پا آسیب دیده و به علت تأخیر مسئولین در اعزام وی به بیمارستان و رسیدگی پزشکی، وی هم اکنون با پارگی مزمن تاندون پا مواجه است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی، زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان زندان اوین، در اواخر سال گذشته از ناحیه پا آسیب دیده و علیرغم درد شدید در زمان حادثه، مسئولین اقدامی برای اعزام وی به بیمارستان انجام نداده‌اند؛ پس از چند ماه تأخیر و تحمل درد، مرکز درمانی خارج از زندان پارگی مزمن تاندون پا را تشخیص داده و قصور مسئولین زندان در اعزام به موقع این زندانی سیاسی را دلیل وخامت وضعیت وی اعلام کرده‌اند.

به گفته پزشکان بیمارستان، این آسیب‌دیدگی به‌راحتی قابل پیشگیری بوده و بهداری زندان که قادر به درمان صحیح این زندانی سیاسی بوده، از آن خودداری کرده است.

فاطمه مثنی نخستین بار در ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی، پدر حسن صادقی (همسرش) و از هواداران مجاهدین خلق را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

فاطمه مثنی و همسرش، حسن صادقی، به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه‌های معاند نظام در دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم گشتند. این درحالی است که بازداشت این شهروندان صرفاً به دلیل داشتن نسبت فامیلی با اعضای مجاهدین خلق بوده است.

در پاییز ۱۳۹۴، فاطمه مثنی و حسن صادقی بار دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان‌های اوین و رجایی شهر منتقل شدند.

حسن‌صادقی خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ پیش‌تر نیز در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از گروه‌های معاند نظام بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است. خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد، در سال ۱۳۶۰ در حالی که ۱۳ سال داشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.