گزارشگران بدون مرز: «با اعتصاب غذای خشک خطر مرگ هنگامه شهیدی را تهدید می‌کند»

گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای در خصوص وضعیت سلامت هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی که در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برد، هشدار داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این بیانیه در پی می‌آید:

«گزارشگران بدون مرز (RSF) بار دیگر رفتار غیر مسئولانه مقامات حکومت ایران را که از آزاد کردن هنگامه شهیدی خودداری می‌کنند، به‌شدت محکوم می‌کند.

بنا بر گفته خانواده این روزنامه‌نگار وی پس از دو ماه اعتصاب غذای تر از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

هنگامه شهیدی در ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ با دستور دادسرای فرهنگ و رسانه تهران بازداشت شد. در آخرین دیدار خود با مادرش به تاریخ ۱۳ اردیبهشت در حضور وی اعلام کرده است که در اعتراض به وضعیت بازداشت خود، اعمال فشار بازجویان برای اعتراف به جرم‌های ناکرده و محروم شدن از حق دیدار با وکیل، دست به اعتصاب خشک خواهد زد. این روزنامه‌نگار در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگاهداری می‌شود.

گزارشگران بدون مرز (RSF) یادآور می‌شود محروم کردن از درمان پزشکی، شکنجه و رفتار ظالمانه، غیرانسانی و یا تحقیر آمیز با زندانیان سیاسی و از این میان با روزنامه‌نگاران زندانی از سوی جمهوری اسلامی ایران مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که ایران یکی از امضاکنندگان آن است. ما خواهان آزادی بد

ما خواهان آزادی بدون قید و شرط هنگامه شهیدی هستیم.

جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از ۵ زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است. این کشور در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات ۲۰۱۷ گزارشگران بدون مرز از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ۱۹۵ قرار دارد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.