حوادث رانندگی در مناطق مرزی مریوان؛ کشته و مصدوم شدن دستکم ۲۷ کولبر

طی دو هفته گذشته، در مناطق مرزی مریوان، بر اثر واژگونی خودروی سواری و مینی‌بوس حامل کولبران، دو کولبر کشته و ۲۵ کولبر زخمی شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، یک خودروی سواری پیکان، حامل تعدادی از کولبران، در جاده «بند دزلی» سروآباد واژگون شد که بر اثر این حادثه دو نفر کشته شده و چهار نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

بر اثر این حادثه یکی از کولبران در محل تصادف فوت کرد و کولبر دیگر در بیمارستان مریوان به دلیل شدت جراحات درگذشت؛ دو تن از مصدومان این حادثه همچنان در بیمارستان بستری می‌باشند.

شبکه حقوق بشر کُردستان در این خصوص گزارش کرد؛ «هادی شیروانی»، اهل «روستای بلچه‌سور» از توابع مریوان و «ادریس مرادی» ساکن شهر مریوان هویت این دو کولبر کشته شده است و چهار کولبر دیگر زخمی شده نیز اهل «روستای بلچه‌سور» هستند.

در حادثه دیگر در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه نیز بر اثر واژگونی مینی‌بوس حامل کولبران در «گردنه سیاناو» از توابع مریوان ۲۱ کولبر سرنشین آن زخمی شده بودند. ۶ نفر از این کولبران به دلیل شدت جراحات در بیمارستانهای مریوان و سنندج بستری شده و ۱۵ کولبر دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند.

هویت هر ۲۱ کولبر مصدوم شده به شرح زیر است:

رحیم ستوده، عثمان رسولی، سلام کشوری، آزاد صادقی، صالح خدامرادی، سلام گرامی، خالد براپور، توفیق رحمانی، عمر رسولی، عثمان گلشن، عزیز گلشن، رزگار پرتوی، علی گودرزی، علی حاجی‌رسولی، فاتح حاجی‌رسولی، محمد گلشن، خالد مصطفایی، ابوبکر یزدانی، قادر ستوده، محمد فرنودی و ابرهیم ایزدی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.