اقدام به خودکشی دو زندانی در زندان مرکزی زابل و زندان قزل‌حصار

یک زندانی نوجوان پانزده ساله، محبوس در زندان مرکزی زابل، پس از ضرب و شتم توسط مسئولان این زندان و انتقال به انفرادی، اقدام به خودکشی نمود، همچنین یک زندانی محبوس در زندان قزل‌حصار که با اتهامات مربوط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در اعتراض به بدرفتاری مسئول اندرزگاه ۱۵ اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت «علی شهسواری» زندانی نوجوان محبوس در بند «اصلاح و تربیت» زندان زابل در اعتراض به رفتار مسئولین زندان اقدام به خودکشی کرد.

علی شهسواری، اخیراً توسط رئیس زندان بنام «حسن میر» و رئیس حفاظت‌واطلاعات بنام «غلامرضا رضایی» در سلول‌های انفرادی به همراه ۳ زندانی دیگر شدیداً مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دو روز با دستنبد و پا بند تحت اذیت و آزار قرار گرفته بود.

وی به همراه تعدادی دیگری از زندانیان، روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت پس از اعتراض به کیفیت بد غذای زندان توسط مسئولان این زندان مورد ضرب و شتم و تهدید مجدد برای انتقال به سلول‌های انفرادی قرار گرفتند.

گفتنی است که؛ مدت محکومیت این زندانی ۱۵ ساله به اتمام رسیده بود. اما مسئولین قضایی از آزادی وی ممانعت به عمل آورده بودند.

از سویی دیگر، روز گذشته ۲۶ اردیبهشت‌ماه، «جواد آقا میرزایی» از متهمان جرائم مواد مخدر و زندانی محکوم به اعدام که بیش از نه است در زندان نگهداری می شود در اعتراض به رفتار مسئول اندرزگاه که از وی مطالبه پول می‌کرد در زندان قزل‌حصار با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.

جواد آقا میرزایی، که پیش‌تر توسط جمشیدی، رئیس اندرزگاه پانزده، به مدت بیش از یک ماه در سلول انفرادی، نگهداری می‌شد اخیراً به اندرزگاه ۱۳ منتقل شده بود، و جمشیدی برای بازگشت این زندانی به اندرزگاه ۱۵ از وی پول مطالبه می‌کرد و جواد آقا میرزایی که پولی برای پرداخت نداشت اقدام به خودکشی می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.