برگزاری دادگاه برای چهار شهروند جوان بهایی در اصفهان

صبح روز جاری، چهار شهروند جوان بهایی، به دلیل باورها و فعالیت‌های مذهبی و اعتقاد به دین بهائیت در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان محاکمه شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری ۲۶ اردیبهشت‌ماه، چهار شهروند بهایی ساکن اصفهان، به نام‌های ارشیا روحانی، پگاه آگاهی، پروین نیک آئین و ادیب جانمیان در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان محاکمه شدند.

این چهار شهروند بهایی با اتهامات «اباحه گری و ترویج افکار ضد فرهنگی»، «عضو بودن در تشکیلات غیرقانونی بهایی و شرکت در جلسات سازمان یافته»، «تولید آثار سمعی و بصری غیرمجاز و توزیع و تکثیر آن»، «تشکیل جلسات غیرقانونی و اداره کردن این تشکیلات برای معاندت با نظام»، «فعالیت مؤثر در تشکیلات» و «تحریک و ترغیب مسلمانان» به پای میز محاکمه رفتند.

در پایان جلسه این دادگاه که با حضور وکلای این چهار شهروند بهایی تشکیل شد وکلا با ارائه لایحه دفاعیه به دادگاه، از موکلین خود دفاع کردند و قاضی اعلام نمود که ظرف ده روز آینده حکم صادره را ابلاغ خواهد کرد.

گفتنی است؛ در روز یکشنبه ٢۴ آبان‌ماه سال ١٣٩۴، این ۴ شهروند بهایی، به همراه ۱۲ شهروند بهایی دیگر، به دنبال مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منازلشان در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد، بازداشت شدند. در زمان برگزاری دادگاه این شهروندان بهایی در دادسرای اصفهان, از حضور خانواده این افراد ممانعت به عمل آمد و همچنین دادگاه بدون حضور وکلای این شهروندان برگزار گردید.

پیشتر نیز در ۱۷ شهریورماه سال ۹۵، جلسه دادگاهی برای این ۴ شهروند بهایی تشکیل شد که پس از تفهیم اتهامات، قرار وثیقه این شهروندان بهایی جوان از چهارصد ملیون تومان به یک میلیاردودویست ملیون تومان افزایش پیدا کرد و پس از گرفتن وثیقه جدید تا نتیجه دادگاه مشروط آزاد شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.