پتیشن کاخ سفید جهت «تعطیل کردن» حوزه‌های اخذ رأی جمهوری اسلامی در آمریکا

مقام‌های دولت آمریکا با یک پتیشن در وب‌سایت کاخ سفید از همگان خواسته است که با مشارکت و اسم‌نویسی در آن از دولت آمریکا بخواهند تا حوزه‌های غیرقانونی اخذ رأی برای شرکت در ریاست جمهوری ایران را تعطیل کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مقام‌های دولت آمریکا ضمن تشکیل یک پتیشن و دعوت به امضای آن، اعلام کرده‌اند: «ما از رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهیم این حوزه‌های غیرقانونی اخذ رأی را تعطیل و با کسانی که در بر پا شدن آنها از اجاره محل تا نظارت بر صندوق‌ها نقش دارند، برخورد قانونی کنید.»

این پتیشن واکنشی است به ۳۰ حوزه اخذ رایی که دفتر حفاظت منافع ایران در ایالت‌های مختلف آمریکا برای تسهیل مشارکت ایرانیان مقیم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت برپا خواهد کرد.

مقام‌های دولت آمریکا به شرطی که امضاهای هر پتیشن در سایت این کاخ به ۱۰۰ هزار برسد، موظف به پاسخگویی هستند.

کنت تیمرمن، یک آمریکایی فعال مخالف هرگونه گفتگو و دیپلماسی با ایران، در نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده که این صندوق‌های رأی نقض قوانین آمریکاست. او یادآور شده که دیپلمات‌های ایرانی حق ندارند بدون مجوز فراتر از شعاع ۴۰ کیلومتری مقر سازمان ملل در نیویورک سفر کنند، در نتیجه رأی گیری به شکل قانونی در ایالت‌های دور و نزدیک ممکن نیست. او خواسته اگر چنین مجوزی داده شده لغو شود.

تیمرمن در مصاحبه با بی بی سی گفته است: “من با رأی دادن موافقم اما در یک دموکراسی و در یک انتخابات واقعی با کاندیداهای واقعی. این انتخابات مثل انتخابات ریاست جمهوری عراق در دوران صدام است یا انتخابات شوروی سابق تحت رهبری استالین است.”

آقای تیمرمن همچنین ابراز امیدواری کرده که در پی نامه و پتیشن نوشته‌شده دولت ترامپ این حوزه‌های رأی گیری را تعطیل کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.