اعتراف چند نماینده مجلس ایران به رواج «فروش کودکان و نوزادان» در کشور

محمد علی پور مختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، گفت: خرید و فروش کودکان و نوزادان در بیمارستانها همچنان ادامه دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خانه ملت، در پی ادامه فقر و بیکاری و تبعیض و فساد در ایران، نمایندگان محلس ایران در مورد «گسترش پدیده خرید و فروش کودکان در ایران» هشدار دادند.

سه نماینده مجلس، از تداوم پدیده فروش نوزادان و کودکان در کشور خبر داده و خواستار تشدید مجازات‌های بازدارنده در این مورد شدند.

بر اساس گزارش ها، اخبار متعددی از کودک فروشی در برخی محلات و حتی بیمارستان‌های کشور مطرح شده و یکی از معاونان سازمان بهزیستی گفته است که خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها گزارش شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده علاوه بر خریدار و فروشنده نوزاد در بیمارستان با پرسنل و مدیریت بیمارستانی که این اقدام خلاف در آن صورت گرفته، هم برخوردهایی صورت گیرد زیرا در این جرم شریک شده‌اند.

پیشتر بهمن طاهرخانی٬ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفته بود «کودک‌ فروشی» در ایران به «تجارت» تبدیل شده است.

لازم به ذکر است، در حالی محمدعلی پورمختار٬ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،محمد کاظمی٬ نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، و یحیی کمالی‌پور٬ دیگر نماینده مجلس، خواستار برخورد با موضوع کودک فروشی شده اند، که معضلاتی چون فقر، بیکاری، فساد، تبعیض، سرکوب های اجتماعی، جامعه ایران را با بحران و آسیب هایی اجتماعی متعددی مواجه کرده و کودک فروشی و تجارت نوزادان و اعضای بدن، به محلی جهت امرار معاش شهروندان ایرانی تبدیل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.