بنرهای کنسرت کیوان ساکت در آبادان پایین کشیده شد

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار جمعه پنجم خرداد در آبادان کنسرتی برگزار می‌کند اما گروه هایی بنرهای او را از سطح شهر پایین کشیده و جمع‌آوری کرده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کیوان ساکت ضمن بیان این مطلب گفت: «من روز جمعه (۵ خرداد) در آبادان کنسرت دارم و متاسفانه عده‌ معدودی از آدم‌های متعصب اقدام به پاره کردن و پایین کشیدن بنرهای کنسرت من در سطح شهر کرده‌اند. کنسرت ما در دو بخش تدارک دیده شده که در بخش اول با همراهی سه‌تار و پیانو خواهد بود و در بخش دوم نیز دونوازی تار و تنبک و سپس دوباره دونوازی تار و پیانو داریم».

وی همچنین عنوان کرد: «هیچ تعریفی جز اقدام یک جریان ضدفرهنگ و هنری نمی‌توان برای این کار ارائه کرد. من واقعا نمی‌دانم چطور می‌شود افرادی اینگونه رفتارهای غیرفرهنگی و غیرمدنی داشته باشند. راه‌های مدنی بسیاری برای اعتراض به یک اتفاق وجود دارد ولی کسی که به پایین کشیدن بنرها روی می‌آورد، جز اینکه نشان بدهد که واقعا عقب‌تر از بقیه مردم قرار دارد چیز دیگری نیست. من متاسفم که برخی‌ها با رفتارهایشان مردم را به سمت موسیقی ناهنجار و بی‌شناسنامه ترغیب می‌کنند و آن وقت با موسیقی ریشه‌دار ایرانی چنین برخوردی صورت می‌دهند».

وی همچنین عنوان کرد: «من بیش از یک دهه قبل در آبادان کنسرت داده بودم و در آن زمان به هیچ عنوان شاهد چنین اتفاقات تلخی نبوده‌ام. من به‌طور جدی  خواستار رسیدگی مسئولان به چنین اتفاقاتی هستم که فضای جامعه را ملتهب و نا‌امن جلو می‌دهند. به نظرم آنچه در آبادان شاهدش شدیم ادامه اتفاقاتی است که طی سال‌های اخیر در خراسان روی داده و همه از آن باخبر هستیم».

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.